Skybasert løsning skal fikse maskinen

Mer enn 1000 kundebesøk kunne unngås, sier Konica Minolta om sin nye skyløsning AIRe LINK, som nå er testet i fire måneder.
– Dette er en stor hjelp både for vår egen support- og servicefunksjon og for våre kunder, sier Paul Lacopie, Country Manager for Konica Minolta i Sverige.

Som et resultat av koronaviruset og reisebegrensningene som gjelder i 2020, har Konica Minolta Business Solutions Europe investert i raskt å utvikle og teste en ny skyløsning for sine kunder. Dette for å bedre kunne hjelpe kundene sine med service og support på avstand, skriver Konica Minolta i en pressemelding.

Hjelp via kamera
Ved hjelp av den nye skyløsningen AIRe LINK vil selskapets kunder selv være i stand til å identifisere og løse problemer med utskriftsenhetene sine. Gjennom AIRe LINK kan en teknisk spesialist fra Konica Minolta se hva kunden gjør via et kamera fra kundens smarttelefon eller nettbrett.

Via en lenke som kunden klikker på, startes en økt med teknikeren og ved hjelp av en live-peker, lik en tegnefunksjon, kan teknikerne veilede kunden til å løse problemet.

Støtte kan gjøres via datamaskin, nettbrett eller smarttelefon.

Miljøvennlig og kostnadseffektivt
Med det nye verktøyet kan problemer identifiseres raskere, teknikere trenger ikke å reise så ofte, noe som reduserer utslipp av karbondioksid og at feilsøking kan utføres raskere, sier Konica Minolta.

– Vi er veldig glade for å presentere en betaversjon av AIRe Link så raskt! Ikke minst med tanke på situasjonen rundt covid-19, sier Paul Lacopie, Country Manager for Konica Minolta i Sverige og fortsetter:

– Uansett bransje, er dette et verktøy som virkelig effektiviserer måten å jobbe på og samtidig reduserer bruken av verdifulle ressurser. Dette er sannsynligvis bare begynnelsen på det vi ser på som en ny måte å jobbe både smart og nær kunder.

Åpen beta-løsning
AIRe LINK er for tiden i en åpen betaversjon som skal bli en produksjonsversjon i 2021, skriver selskapet. For å begynne å bruke verktøyet, må kunden opprette en brukerkonto i programmet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Ny, åpen og uavhengig plattform

Tekst: Lis Lykke | Foto: skjermbilde

Trykkerienes utfordringer i dag inkluderer å drive en kostnadseffektiv produksjon, der opplagene blir mindre og mer varierte. Samtidig må også samarbeidet med kunden styres så effektivt som mulig. Løsningen er å etablere helautomatiske, integrerte prosesser på tvers av selskapets grenser som gjør arbeidsflyt og transaksjoner mellom printere, programvareleverandører, utstyrsprodusenter og leverandører mye, mye enklere, skriver Heidelberg i en pressemelding.

Publisert av: 

Canon lanserer i dag et oppdatert utvalg ColorWave- og PlotWave-modeller

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Lanseringshøsten fortsetter for Canon, som i dag lanserte oppdaterte storformatskrivere i ColorWave- og PlotWave-seriene. Lanseringen består av tre ColorWave-modeller (3600, 3800 og 9000) og fem sort-hvitt PlotWave-modeller (3000, 3500, 5000, 5500 og 7500).

Publisert av: 

Horizon: Virtuell lansering

Tekst: Søren Winsløw |

Horizon inviterer til deres første virtuelle produktlansering. Den 29. og 30. september vil du på Finishing First oppleve lanseringen av ikke mindre enn tre nye etterbehandlingssystemer fra Horizon. Det dreier seg om de to limbinderne BQ-270V og BQ-500 samt trekantstrimmeren HT-300. Dette er de første maskinene i den nye iCE-serien som presenteres sammen med den sky-baserte arbeidsflyt-programvaren iCE-LiNK.

Publisert av: 

Ny arkmatet IMAGEpress fra Canon

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Canon mener de har hevet produktivitetsstandaren opp et nivå med lanseringen av imagePRESS C10010VP-serien. De mener at dette er den ultimate løsningen for høyvolummiljøer som alltid anstrenger seg for å oppnå mer. Større volumer, flere bruksområder, høyere kvalitet og større gevinst utloves.

Publisert av: