Konica Minolta øker eierandelene i MGI Digital Teknologi

Eksempel på print fra MGI

Konica Minolta Inc. kunngjorde før helgen at de har foretatt en ekstra investering i Frankrike-baserte MGI Digital Technology (MGI), en bransjeledende produsent av digitalbasert utskriftsutstyr. Konica Minolta og MGI dannet en aksje- og forretningsallianse allerede i januar 2014.

30. september 2020 kjøpte Konica Minolta enda en eierandel i MGI og økte eierandelene til 42,3% i selskapet. Konica Minolta har med dette økt sin tilstedeværelse i det industrielle trykkmarkedet. Selskapets industrielle trykkvirksomhet har de siste fire årene har omtrent doblet seg.

MGI, som har 204 ansatte, ble grunnlagt i 1982 og har hovedkontor i Fresnes, Frankrike. MGI-inntektene var 68,17 millioner euro for hele året 2019. MGIs digitale utsmykningsprintere bruker 100% inkjet hoder produsert av Konica Minolta og svarer på behovet for utskrift som fremhever produktets attraktivitet og utseende.

Digitaliseringen av etterbehandling vil bli stadig viktigere innenfor print- og trykkerimarkedet. Det viktig å utvide og tilby et bredt sortimentet av digitale utsmykningsmaskiner som gjør trykksaker mer tiltalende. Det var derfor er avgjørende for Konica Minolta å utvide alliansen med MGI, det første selskapet i verden som kommersialiserer digitale utsmykningsmaskiner for trykksaker, heter det i pressemeldingen fra selskapet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Inngangsmodell for industrielt tekstiltrykk

Tekst: Claes Nordström |

Med sin Monna Lisa ML-8000 retter Epson seg primært mot firmaer som ønsker å ta steget inn i industriell tekstiltrykk. Den nye inkjetmaskinen har en utskriftsbredde på 1,8 meter, er utstyrt med åtte nyutviklede Precision Core-skrivehoder, og forventes å ha en hastighet på opptil 155 kvadratmeter i timen. Den nyeste generasjonen printhoder fra produsenten Epson, […]

Publisert av: