Konica Minolta lanserer virtuelt demorom

PUBLISERT: 13 oktober 2020
OPPDATERT: 21 mars
Konica Minolta har lansert en Virtual Showroom-plattform for å skape en ny opplevelse for kunder og potensielle kunder i den «nye normalen».

Konica Minolta har tatt konsekvensen av at man skal holde så mye avstand som mulig og unngå personlige oppmøter i disse pandemi-tidene og lanserer et virtuelt demorom. Det skal fungere som et fullverdig showroom, men fra ditt eget hjem eller arbeidsplass.

Online-plattformer som vårt eget kommende Sign & Print Connect er den nye normalen og måten å møtes på i denne tiden med reiserestriksjoner og smittevernstiltak. Å finne nye måter å engasjere seg med potensielle kunder og klienter for å hjelpe dem å tenke nytt over hva som er mulig, har aldri vært viktigere enn nå i Covid-19 tiden. Det å erstatte elementer av interaksjon som har vært ansikt til ansikt til nå med virtuelle miljøer, kan høres utfordrende ut. Konica Minolta erkjenner imidlertid at å levere vellykkede online plattformer for å levere innvirkning og verdi i trykk, ofte sammen med andre mediekanaler, er nøkkelen til fremtiden.

– Å reise og besøke våre fysiske demorom er ikke lenger like enkelt for våre kunder, uttaler produktsjef Morten Hegge. –Konica Minolta har derfor lagt mye ressurser i å utvikle et virtuelt demorom. «Virtual Showroom» er utviklet i tråd med vår nytenking av hva som er mulig for kunder, og den første reaksjonen har vært ekstremt positiv. Denne nye online måten å presentere produkter på vil utvikle seg videre og fortsette å utvide seg over tid. Hegge fortsetter: –Vi vet imidlertid at folk nok ikke kjøper disse produktene bare fra en online presentasjon. Vi tror fremdeles på styrken av personlige forhold, å se porteføljen vår og å personlig trykke på knapper og teste selv.

Tre produkter tilgjengelig i første omgang
Virtual Showroom vil i utgangspunktet være tilgjengelig for potensielle kunder for tre av Konica Minoltas hovedprodukter innen kommersiell og industriell utskrift: Den tonerbaserte AccurioLabel 230 etikettpressen og AccurioPress C14000 produksjonsskriver med høyt volum, samt AccurioJet KM-1e UV-blekkpresse. Flere produkter vil bli lagt til i fremtiden.

Hvordan booke en demo?
Kunder og potensielle kunder melder seg på Virtual Showroom via en egen destinasjonsside på Konica Minoltas nettsteder. Ledsaget av en Konica Minolta-representant får de en virtuell 3D-omvisning i et utstillingslokale med passende omgivelseslyder i bakgrunnen. Det vises også gallerier med print-prøver og det blir presentert videoinnhold. Interaktive elementer gir live virtuell drift av maskinene, inkludert animerte papirstrømningsdemonstrasjoner, forskjellige blekkfarger og papirinnlasting og stabling av ferdig produkt etter printing. Spesialfunksjoner kan også utforskes i detalj under turen. Disse dekker områder som innebygd etterbehandling, IQ-501 autoinspeksjonsteknologi og Konica Minoltas unike Dot Freeze ™ -teknologi (DFT) for AccurioJet KM-1e.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324