Konica Minolta lanserer virtuelt demorom

Konica Minolta har lansert en Virtual Showroom-plattform for å skape en ny opplevelse for kunder og potensielle kunder i den “nye normalen”.

Konica Minolta har tatt konsekvensen av at man skal holde så mye avstand som mulig og unngå personlige oppmøter i disse pandemi-tidene og lanserer et virtuelt demorom. Det skal fungere som et fullverdig showroom, men fra ditt eget hjem eller arbeidsplass.

Online-plattformer som vårt eget kommende Sign & Print Connect er den nye normalen og måten å møtes på i denne tiden med reiserestriksjoner og smittevernstiltak. Å finne nye måter å engasjere seg med potensielle kunder og klienter for å hjelpe dem å tenke nytt over hva som er mulig, har aldri vært viktigere enn nå i Covid-19 tiden. Det å erstatte elementer av interaksjon som har vært ansikt til ansikt til nå med virtuelle miljøer, kan høres utfordrende ut. Konica Minolta erkjenner imidlertid at å levere vellykkede online plattformer for å levere innvirkning og verdi i trykk, ofte sammen med andre mediekanaler, er nøkkelen til fremtiden.

– Å reise og besøke våre fysiske demorom er ikke lenger like enkelt for våre kunder, uttaler produktsjef Morten Hegge. –Konica Minolta har derfor lagt mye ressurser i å utvikle et virtuelt demorom. “Virtual Showroom” er utviklet i tråd med vår nytenking av hva som er mulig for kunder, og den første reaksjonen har vært ekstremt positiv. Denne nye online måten å presentere produkter på vil utvikle seg videre og fortsette å utvide seg over tid. Hegge fortsetter: –Vi vet imidlertid at folk nok ikke kjøper disse produktene bare fra en online presentasjon. Vi tror fremdeles på styrken av personlige forhold, å se porteføljen vår og å personlig trykke på knapper og teste selv.

Tre produkter tilgjengelig i første omgang
Virtual Showroom vil i utgangspunktet være tilgjengelig for potensielle kunder for tre av Konica Minoltas hovedprodukter innen kommersiell og industriell utskrift: Den tonerbaserte AccurioLabel 230 etikettpressen og AccurioPress C14000 produksjonsskriver med høyt volum, samt AccurioJet KM-1e UV-blekkpresse. Flere produkter vil bli lagt til i fremtiden.

Hvordan booke en demo?
Kunder og potensielle kunder melder seg på Virtual Showroom via en egen destinasjonsside på Konica Minoltas nettsteder. Ledsaget av en Konica Minolta-representant får de en virtuell 3D-omvisning i et utstillingslokale med passende omgivelseslyder i bakgrunnen. Det vises også gallerier med print-prøver og det blir presentert videoinnhold. Interaktive elementer gir live virtuell drift av maskinene, inkludert animerte papirstrømningsdemonstrasjoner, forskjellige blekkfarger og papirinnlasting og stabling av ferdig produkt etter printing. Spesialfunksjoner kan også utforskes i detalj under turen. Disse dekker områder som innebygd etterbehandling, IQ-501 autoinspeksjonsteknologi og Konica Minoltas unike Dot Freeze ™ -teknologi (DFT) for AccurioJet KM-1e.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Inngangsmodell for industrielt tekstiltrykk

Tekst: Claes Nordström |

Med sin Monna Lisa ML-8000 retter Epson seg primært mot firmaer som ønsker å ta steget inn i industriell tekstiltrykk. Den nye inkjetmaskinen har en utskriftsbredde på 1,8 meter, er utstyrt med åtte nyutviklede Precision Core-skrivehoder, og forventes å ha en hastighet på opptil 155 kvadratmeter i timen. Den nyeste generasjonen printhoder fra produsenten Epson, […]

Publisert av: