Konica Minolta lanserer virtuelt demorom

PUBLISERT: 13 oktober 2020
OPPDATERT: 21 mars
Konica Minolta har lansert en Virtual Showroom-plattform for å skape en ny opplevelse for kunder og potensielle kunder i den «nye normalen».

Konica Minolta har tatt konsekvensen av at man skal holde så mye avstand som mulig og unngå personlige oppmøter i disse pandemi-tidene og lanserer et virtuelt demorom. Det skal fungere som et fullverdig showroom, men fra ditt eget hjem eller arbeidsplass.

Online-plattformer som vårt eget kommende Sign & Print Connect er den nye normalen og måten å møtes på i denne tiden med reiserestriksjoner og smittevernstiltak. Å finne nye måter å engasjere seg med potensielle kunder og klienter for å hjelpe dem å tenke nytt over hva som er mulig, har aldri vært viktigere enn nå i Covid-19 tiden. Det å erstatte elementer av interaksjon som har vært ansikt til ansikt til nå med virtuelle miljøer, kan høres utfordrende ut. Konica Minolta erkjenner imidlertid at å levere vellykkede online plattformer for å levere innvirkning og verdi i trykk, ofte sammen med andre mediekanaler, er nøkkelen til fremtiden.

– Å reise og besøke våre fysiske demorom er ikke lenger like enkelt for våre kunder, uttaler produktsjef Morten Hegge. –Konica Minolta har derfor lagt mye ressurser i å utvikle et virtuelt demorom. «Virtual Showroom» er utviklet i tråd med vår nytenking av hva som er mulig for kunder, og den første reaksjonen har vært ekstremt positiv. Denne nye online måten å presentere produkter på vil utvikle seg videre og fortsette å utvide seg over tid. Hegge fortsetter: –Vi vet imidlertid at folk nok ikke kjøper disse produktene bare fra en online presentasjon. Vi tror fremdeles på styrken av personlige forhold, å se porteføljen vår og å personlig trykke på knapper og teste selv.

Tre produkter tilgjengelig i første omgang
Virtual Showroom vil i utgangspunktet være tilgjengelig for potensielle kunder for tre av Konica Minoltas hovedprodukter innen kommersiell og industriell utskrift: Den tonerbaserte AccurioLabel 230 etikettpressen og AccurioPress C14000 produksjonsskriver med høyt volum, samt AccurioJet KM-1e UV-blekkpresse. Flere produkter vil bli lagt til i fremtiden.

Hvordan booke en demo?
Kunder og potensielle kunder melder seg på Virtual Showroom via en egen destinasjonsside på Konica Minoltas nettsteder. Ledsaget av en Konica Minolta-representant får de en virtuell 3D-omvisning i et utstillingslokale med passende omgivelseslyder i bakgrunnen. Det vises også gallerier med print-prøver og det blir presentert videoinnhold. Interaktive elementer gir live virtuell drift av maskinene, inkludert animerte papirstrømningsdemonstrasjoner, forskjellige blekkfarger og papirinnlasting og stabling av ferdig produkt etter printing. Spesialfunksjoner kan også utforskes i detalj under turen. Disse dekker områder som innebygd etterbehandling, IQ-501 autoinspeksjonsteknologi og Konica Minoltas unike Dot Freeze ™ -teknologi (DFT) for AccurioJet KM-1e.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade