NIZE-equipment styrker samarbeidet med sine kunder og tar service til et nytt nivå

Ansatte på tvers av teamene deltar regelmessig i workshops med Dansk Teknologisk Institutt.

Service har alltid stått høyt i fokus hos NIZE equipment – det ligger i selskapets DNA, på en måte som både konkurrenter og kunder kommenterer. Da det dukket opp en mulighet for å gjøre servicen enda bedre viste seg, grep NIZE equipments servicesjef Mette Meyer Thuesen den med en gang.

NIZE Equipments servicesjef Mette Meyer Thuese sier: –Jeg hørte om prosjektet Servitize.DK, og etter et informasjonsmøte sendte jeg en søknad i januar i år. Måneden etter ble vi godkjent.

Servitisering
Servitize.DK støttes av Industriens Fond i Danmark og hjelper små og mellomstore selskaper med å implementere servitisering i sin virksomhet. Dette gjøres ved å støtte utviklingen av konkrete produktservicekonsepter gjennom fokus på strategi, ledelse, teknologi, design, organisering og nettverksbygging. Servitize.DK avsluttes med slutten av 2021.

Halvveis i prosjektet, som startet i mai, er servicesjef Mette Meyer Thuesen entusiastisk: –Vi har fokusert på service i mange år, men her så vi en mulighet til å ta det til et nytt nivå. Vi er nysgjerrige på hva kundene våre mener er neste steg i god service. I våre kundeforhold er det naturlig å samarbeide, og det gjør vi også her. I prosjektet intervjuer vi kunder fra hvert av kundesegmentene våre, f.eks. skiltmakere, industri osv. Vår intensjon er å utvikle det kundene ønsker, og ikke det vi tror de ønsker, sier hun og fortsetter: –Vi samarbeider med Teknologisk Institutt, og fra dem får vi hjelp for kunnskap vi ikke har, fra dataverdenen. Vi undersøker for eksempel mulighetene innen IoT-løsninger (Internet of things). Kan vi gi kundene bedre råd basert på data? Er kundene våre interessert i automatisering? Nå er vi der det er oppnådd mye materiale og kunnskap, og det må vi da samle i konkrete serviceprodukter og konsepter, avslutter Mette Meyer Thuesen.

Tett samarbeid med det danske teknologiske institutt
Innovasjonskonsulent Troels Behrenthz Andersen fra Dansk Teknologisk Institutt er en fast sparringpartner på prosjektet: –NIZE equipment har allerede en rekke serviceprodukter, så det er spennende å jobbe med hvordan de eksisterende produktene kan optimaliseres og kanskje også skape nye IoT-baserte tjenesteløsninger. Det er et selskap i utvikling, så det er nå en god tid å fokusere på nettopp det, sier han og fortsetter: –NIZE equipment har gjort et klokt valg ved å gå ut og spørre kundene hva de faktisk trenger. Det de spør om er hvordan de kan bli en enda bedre sparringspartner/partner for sine kunder. Vi oppfordrer alle selskapene vi er i dialog med til å gjøre det, da det gir innsikt som virkelig kan skape verdi når nye ting skal utvikles i selskapet.
Prosjektet pågår i løpet av de neste seks månedene, og NIZE equipment hilser samarbeidet og kunnskapen som blir gjort tilgjengelig i prosjektet – samt muligheten til å avdekke de potensielle tjenesteområdene som kundene krever.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: