30. november lanseres en permanent virtuell messe for den grafiske bransjen, Printing Expo Virtual Exhibition, der aktører fra bransjen kan ha permanente demolokaler som holder åpent 24 timer i døgnet, 365 dager i året.
Müller Martini er en hovedaktør, og presenteres som Premium Partner med sitt eget virtuelle demorom på Printing Expo Virtual Exhibition, den første virtuelle utstillingen i grafisk industri, som går online 30. november klokken 9.30 GMT. –Den digitale transformasjonen – og denne utviklingen ble utvilsomt akselerert av korona-krisen – stopper ikke grafisk bransje, sier Adrian Mayr, leder for produktledelse og bedriftsmarkedsføring i Müller Martini. –Jeg anser Printing Expo som et interessant format for å fylle et vakuum som lå der etter at noen av de fysiske messene ble kansellert på grunn av pandemien, avslutter han.
Interesserte utstillere kan fylle opp sine stands med masse interaktivt innhold som besøkende kan utforske og laste ned. Et intuitivt søkegrensesnitt og en interaktiv planløsning sørger for at showet skal være enkelt å navigere og det beste innholdet alltid blir funnet først, introduserer messen seg med. Messen skal være som en fysisk utstillingshall, der man beveger seg i 3D mellom de forskjellige standsene, som leies ut til kvadratmeterpris – virtuelle kvadratmeter, selvsagt. Messen skal være gratis å besøke.
«Besøkende vil være fri til å navigere i hallen for å se alle varemerkene som stiller ut, men de må registrere seg for å besøke tribunene og få tilgang til innhold. Når de er registrert, kan de besøke standen din, lagre favoritt-pdfs og videoer og til og med samle reklameartikler du vil tilby.
Våre utstillingsstander er bygget med en kombinasjon av 3D-gjengivelse, fotografering og HD-video. Med denne tilnærmingen kan vi lage fotorealistiske representasjoner av eksisterende stativer eller designe noe helt skreddersydd.»