Årets PANTONE farger 2020

Strutser krangler mens Gilamonsteret angriper

PANTONE Color of the Year 2020 introduserer PANTONE 17-5104 Ultimate Gray og PANTONE 13-0647 Illuminating

PANTONE, produsent av profesjonelle fargestandarder og digitale løsninger for designindustrien, kunngjorde i dag PANTONE 17-5104 Ultimate Gray og PANTONE 13-0647 Illuminating som Pantone Color of the Year 2021. PANTONE 13-0647 Illuminating er en lys og munter gul som glitrer med livlighet, en varmgul nyanse gjennomsyret av solenergi. I disse tider ser folk etter måter å styrke seg med energi, klarhet og håp om å overvinne den fortsatte usikkerheten, og da tilfredsstiller livlige og oppmuntrende nyanser vår søken etter vitalitet. PANTONE 17-5104 Ultimate Grey er symbolsk for solide og pålitelige elementer som er evigvarende og gir et solid fundament. Rolige Ultimate Gray forsikrer og oppmuntrer til følelser av ro, stabilitet og motstandskraft. Slik som fargene på småstein på stranden og naturlige elementer hvis forvitrede utseende fremhever en evne til å tåle tidens tann.

PANTONE 17-5104 Ultimate Grey + PANTONE 13-0647 Illuminating, to uavhengige farger som fremhever hvordan forskjellige elementer kommer sammen for å støtte hverandre. Dette uttrykker best stemningen for årets Pantone Color of the year 2021. Praktisk og bunnsolid, men samtidig varmende og optimistisk, er PANTONE 17-5104 Ultimate Grey + PANTONE 13-0647 Illuminating fargene en forening av styrke og positivitet. Det er en fargehistorie som formidler et budskap om styrke og håp som er både varig og oppløftende. Det er to uavhengige farger som samles for å skape en ambisiøs fargekobling, sammen med dypere følelser av omtanke med det optimistiske løfte om en solfylt dag.

Kombineringen av PANTONE 17-5104 Ultimate Grey + PANTONE 13-0647 Illuminating fremhever ånden og fremhever vårt medfødte behov for å bli sett, å være synlig, å bli gjenkjent, å få våre stemmer hørt. En kombinasjon av farger som har bånd til innsikt, innovasjon og intuisjon, og respekt for visdom, erfaring og intelligens, inspirerer til fornyelse, og presser oss fremover mot nye måter å tenke begreper på.

PANTONE Fashion+Home: Illuminating => 13-0647 TCX + Ultimate Grey => 17-5104 TCX
PANTONE Grafisk: Illuminating => 106C/113C + Ultimate Grey => Cool Gray 7C

Tags: , ,
Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Skoleverket favoriserer digitale løsninger til tross for at forskningen viser at papir er best

Tekst: Roger Stormo |

I en artikkel før jul retter magasinet Kapital søkelyset mot innkjøpet av læremidler i skolen. På fire år fra 2015 til 2019 økte digitalandelen fra 11 til hele 34 prosent. Forskning tilsier imidlertid at innlæring er mye bedre når man leser fra papir enn fra digitale medier. Hva er det som gjør at skoleverket ikke lytter til forskning i dette spørsmålet?

Publisert av: 

Sign&Print Connect: Konica Minolta viser bredden

Tekst: Claes Nordström |

Nye maskiner, programvare og etterbehandlingsløsninger. Det blir den røde tråden når Konica Minolta lader opp for Sign & Print Connect: – Vi vil fortsette med det vi gjorde på forrige Sign & Print Scandinavia da vi slo på stortromma – at vi er så mye mer, sier sjef for forretningsområdet, Roy Spennare.

Publisert av: 

Trykt elektronikk på fremmarsj

Tekst: Roger Stormo |

Trykkeribransjen kan gjøre mer enn kommersielle jobber, emballasje eller storformatplakater. Trykt elektronikk er en milliardindustri og kommer mer og mer i fokus, spesielt trykte og fleksible sensorer. Sign & Print spør Matthew Dyson, teknisk analytiker i ID Tech Ex, om hvilke trykkerier som kan dra nytte av denne utviklingen, og hvilken kunnskap som kreves.

Publisert av: 

Antalis: Fokus på miljø og storformat

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø. – Vi snakker om […]

Publisert av: 

På agendaen: Tekstil-, etikett- og emballasjetrykk

Tekst: Claes Nordström |

Lars Haargard, landssjef for Oki i Danmark, sier at de har gjennomgått en stor strategiendring, fra en vanlig produsent av printere til en spesialist innen utvalgte trykkløsninger. Det inkluderer flere for det grafiske segmentet. Han sier at tre hovedområder vil utgjøre selve kjerneinnholdet i selskapet når selskapet viser frem produkter på den digitale messen Sign & Print Connect 9-11. februar.

Publisert av: 

“Inspirerende, innovativt og severdig”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Vi presenterer noen av utstillerne på den kommende Sign & Print Connect -messen 9.-11. februar. Den arrangeres av svenske Sign & Print, men er åpen for besøkende og utstillere fra hele Norden. I denne artikkelen forteller den svenske Canon-sjefen litt om deres planer for den virtuelle messen.

Publisert av: