Kodak lanserer forretningsløsninger

Todd Bigger, visepresident for Kodaks forretningsområde for trykk.

Kodak har inngått et samarbeid med blant annet Microsoft når selskapet nå lanserer skybaserte programvareløsninger som vil hjelpe trykkerier med å administrere sine forretningsprosessr fra start til slutt.

Eastman Kodak Company lanserer nye programvareløsninger. Selskapet har utviklet Kodak Prinergy On Demand Business Solutions i samarbeid med programvareleverandørene Microsoft, Print Vis og V Press. I følge Kodak inkluderer forretningspakken skalerbare og automatiserte komplette løsninger som vil hjelpe trykkerier med å administrere hele forretningsprosessen sin jevnt og effektivt – fra ordre, fakturering til betalingsløsninger mellom innkjøpsavdelinger og leverandører.

Bør redusere kostnadene
Selskapet skriver at løsningene eliminerer kompleksitet og kostnader hvor man tidligere måtte integrere, oppdatere og vedlikeholde mange frittstående programvareprodukter fra forskjellige leverandører.

Kodak Prinergy On Demand Business Solutions er en fullstendig skybasert plattform som kombinerer Office, CRM, ERP og MIS-funksjonalitet med annen støtteprogramvare, web to print og Kodaks arbeidsflytprogram Prinergy On Demand.

Sikkerhet og tilgjengelighet
Skytjenesteplattformen Microsoft Azure er vertstjener for de skybaserte løsningene, noe som Kodak mener gir brukerne høy sikkerhet og tilgjengelighet.

Kommer etter årsskiftet
Todd Bigger, visepresident for Kodaks forretningsområde Print, kommenterer produktlanseringen i en pressemelding:

– Kodak Prinergy On Demand Business Solutions gir bekvemmelighet og kostnadseffektivitet med fullintegrerte abonnementsbaserte programvareløsninger for trykksaks-industrien.

Prinergy-løsningene vil være tilgjengelige i USA, Canada og Vest-Europa fra 1. januar 2021.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Skoleverket favoriserer digitale løsninger til tross for at forskningen viser at papir er best

Tekst: Roger Stormo |

I en artikkel før jul retter magasinet Kapital søkelyset mot innkjøpet av læremidler i skolen. På fire år fra 2015 til 2019 økte digitalandelen fra 11 til hele 34 prosent. Forskning tilsier imidlertid at innlæring er mye bedre når man leser fra papir enn fra digitale medier. Hva er det som gjør at skoleverket ikke lytter til forskning i dette spørsmålet?

Publisert av: 

Sign&Print Connect: Konica Minolta viser bredden

Tekst: Claes Nordström |

Nye maskiner, programvare og etterbehandlingsløsninger. Det blir den røde tråden når Konica Minolta lader opp for Sign & Print Connect: – Vi vil fortsette med det vi gjorde på forrige Sign & Print Scandinavia da vi slo på stortromma – at vi er så mye mer, sier sjef for forretningsområdet, Roy Spennare.

Publisert av: 

Trykt elektronikk på fremmarsj

Tekst: Roger Stormo |

Trykkeribransjen kan gjøre mer enn kommersielle jobber, emballasje eller storformatplakater. Trykt elektronikk er en milliardindustri og kommer mer og mer i fokus, spesielt trykte og fleksible sensorer. Sign & Print spør Matthew Dyson, teknisk analytiker i ID Tech Ex, om hvilke trykkerier som kan dra nytte av denne utviklingen, og hvilken kunnskap som kreves.

Publisert av: 

Antalis: Fokus på miljø og storformat

Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø. – Vi snakker om […]

Publisert av: 

På agendaen: Tekstil-, etikett- og emballasjetrykk

Tekst: Claes Nordström |

Lars Haargard, landssjef for Oki i Danmark, sier at de har gjennomgått en stor strategiendring, fra en vanlig produsent av printere til en spesialist innen utvalgte trykkløsninger. Det inkluderer flere for det grafiske segmentet. Han sier at tre hovedområder vil utgjøre selve kjerneinnholdet i selskapet når selskapet viser frem produkter på den digitale messen Sign & Print Connect 9-11. februar.

Publisert av: 

“Inspirerende, innovativt og severdig”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Vi presenterer noen av utstillerne på den kommende Sign & Print Connect -messen 9.-11. februar. Den arrangeres av svenske Sign & Print, men er åpen for besøkende og utstillere fra hele Norden. I denne artikkelen forteller den svenske Canon-sjefen litt om deres planer for den virtuelle messen.

Publisert av: