Tar folier og film til messen

PUBLISERT: 14 januar 2021
OPPDATERT: 21 mars
Emil Gillmor, salgssjef i KA Olsson & Gems. Foto: Pressebilde

Forventningene er høye hos KA Olsson & Gems i Mölndal før Sign & Print Connect. I løpet av dagene vil selskapet presentere filmer og filmer fra 3M og STEK.

KA Olsson & Gems tilbyr selvklebende folier og materialer for grafisk industri, inkludert produkter som folier, tape, lim og displaymaterialer.

– Med over 30 år som distributør av 3Ms produkter, har vi de erfaringene og den kunnskapen som garanterer våre kunder de beste resultatene og den raskeste servicen. Vi er en trygg partner med landets bredeste utvalg av 3Ms grafiske og industrielle produkter, sier Emil Gillmor, salgssjef i KA Olsson & Gems.

Steinsprutfilm får fokus
Under den digitale messen Sign & Print Connect 9. til 11. februar vil selskapet fokusere på spesielt tre produkter. En av disse er en steinsprutfilm – STEK Paint Protection Films.

– STEK er markedets mest kvalitetssikrede steinsprutfilm. STEKs unike HYDROphobe topplakkering er en teknologi som gir ekstremt høy glans, ekstra slitesterk overflate og maksimal vannavvisning, forteller Emil Gillmor.

STEK steinsprutfilm. Foto: Pressebilde

Steinsprutfilmen er tilgjengelig i omtrent tjue varianter, og premiumproduktet Dynoshield har ti års garanti. Ifølge Emil Gillmor har produktet vært en suksess for selskapet og salget er ekstremt bra.

Wrappingfolier fra 3M
KA Olsson & Gems har ikke maskiner i sitt sortiment, men har valgt å fokusere fullt ut på materialer. Med 3M som en nær partner i mange år, spesialiserer selskapet seg på print- og skjærefolier samt wrappingfolier.

Under Sign & Print Connect vil selskapet hovedsakelig fokusere på to produkter fra 3Ms sortiment. Dette gjelder wrappingfolien 3M 2080 og innredningsfolien 3M DI-NOC.

– 3M 2080 er markedets beste wrappingfolie, blant annet på grunn av limteknologien 3M Controltac som gjør at folien enkelt kan omplasseres. Ytterligere fordeler med 3M 2080 er formbarheten med markedets lengste garanti og det faktum at folien har et beskyttende lag over de blanke fargene. Alt dette gir en enkel, boblefri og pålitelig montering.

KA Olsson & Gems er forhandlere av 3Ms folier. Foto: Pressebilde

3M DI-NOC er en folie som egner seg godt for interiørdesignere og er veldig enkel å montere takket være Comply-kanaler i limet, ifølge Gillmor.

– Det er perfekt for renovering eller nyproduksjon av innredning, møbler og reklame. Folien er både brannklassifisert og IMO-godkjent.

Høye forventninger
9. – 11. februar starter den digitale messen og KA Olsson & Gems håper at de vil nå ut til flere kunder enn før.

– Vi er veldig positive og forventningene er høye. Interessant med en digital nytenking som forhåpentligvis vil nå flere kunder som ellers ikke har mulighet for å besøke messen.

På spørsmål om hva selskapet har planer for de kommende årene, 2021, svarer Emil Gillmor:

– Vi har nettopp lansert vår egen e-handel. Fokus det kommende året vil være på 3Ms wrap og innredningsfolier. Vi vil også fortsette å satse stort på steinsprutfilmer fra STEK samt våre kurs, deriblant 3M Endorsed sertifiseringskurs.

Sign&Print Connect arrangeres 9.-11. februar og er en virtuell, digital messe for den grafiske bransjen i Norden. Nettstedet signprintconnect.se åpner offisielt i morgen, 15. januar men du kan allerede nå gå inn der og registrere seg gratis. Noen selskaper har allerede åpnet sin messestand, slik at kunder kan begynne å bestille demotid og lese om nyhetene.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324