Zünd viser digital skjæring og fresing

PUBLISERT: 4 februar 2021
OPPDATERT: 4 februar
Martin Roed Nielsen, salgsansvarlig i Zünd.

Zünd vil vise messebesøkende hvordan man effektiviserer og automatiserer etterbehandling med digitale skjære- og fresebord.

Martin Roed Nielsen, salgssjef i Zünd, sier at de har de beste forutsetningene for å kunne vise frem alle løsningene de tilbyr digitalt under Sign & Print Connect.

– Vi har seks skjæremaskiner med forskjellige konfigurasjoner installert i vårt skandinaviske demorom som vil bli demonstrert for besøkende. På denne måten kan vi demonstrere alt fra å kutte små etiketter til tung fresing i tre og helautomatisk kutting av kartonger og displayer ved hjelp av roboter eller helautomatiske arkmatingssystemer.

Hvilket produkt vil du satse på å markere ekstra mye?

– Vi vil fokusere tungt på vårt nye EIS Load Table, som med Eye in the Sky kamerateknologi kan føre til betydelig økt produktivitet. Denne løsningen kan også kombineres med en robot. Vi vil kunne demonstrere dette for besøkende som er interessert.

EIS Load Table leser av en strekkode og registrerer automatisk skjæremerker på det trykte arket. Foto: Pressebilde

Hva er fordelene med dette produktet?

– Fordelen med EIS Load Table er at det hjelper å holde skjæremaskinen i gang hele tiden. Mens maskinen skjærer den forrige jobben, plasseres neste ark på EIS Load Table, som automatisk leser strekkoden og registrerer skjæremerker på det trykte arket. Arket mates deretter inn i skjæresonen, og maskinen begynner umiddelbart å skjære. Dette unngår unødvendige stopp for å bytte ark og åpne neste skjærefil.

Martin Roed Nielsen sier at de håper på mange besøkende, og at folk booker seg på mange uformelle møter, slik at de får muligheten til å gi unike demonstrasjoner av løsninger de normalt ikke tar med til fysiske messer.

– Med de enkeltstående møtene kan vi også demonstrere løsninger og applikasjoner som er relevante for den enkelte kunde, i stedet for å vise mer standardiserte «messejobber».

Produsenten Zünd byr på digitale skjære- og freseløsninger under messen Sign&Print Connect, 9–11. februar. Pressefoto.

Les videre

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324