
De internasjonale messene er avlyst, men 10. – 12. mai arrangeres en nordisk, digital messe med fokus på emballasje og e-handel. Det er AGI-forlaget med Pack Sweden som arrangerer og tidsskriftet nord emballage er involvert i markedsføring og regi av foredragene. Messen har fått navnet Packnorth.
– Vi har utviklet et konsept for digitale messer, da det ble klart at vi ikke kan møtes fysisk. Den første messen, for Sign & Print, holdt vi 9. – 11. februar. Der har vi tatt med de fleste av de viktige aktørene. Nå er ambisjonen å gjøre det samme med Packnorth innen emballasje, sier Daniel Carlsson, som er prosjektleder.
– For oss er det viktig å være involvert og gi bedrifter en mulighet til å presentere nytenking som for eksempel ville ha blitt vist på Interpack. Du får en ny kanal til markedet her. Vi ser på dette som en nyskapende idé som vi ønsker å støtte, sier Bo Wallteg, som er sjefredaktør for nord emballasje.
Den digitale messen er enkel for utstillere å stille ut på og rask for besøkende å gå rundt. Den besøkende går inn på en stand og klikker på en selger, hvorpå en videosamtale starter og en demonstrasjon kan finne sted. Den besøkende kan også velge å følge en av de over 100 live presentasjonene i stedet. Der er det mulig å stille spørsmål via chatten som foredragsholderen kan svare direkte på. Det er selvfølgelig også mulig å bare gå fra stand til stand og se på de nye produktene.
– 19. april kan besøkende begynne å bestille avtaler med utstillerne, og 10. mai åpner vi portene, avslutter Daniel Carlsson.
Nettsted: packnorth.se