Nordisk emballasjemesse i mai

PUBLISERT: 25 februar 2021
OPPDATERT: 25 februar
AGI og nord emballage ønsker deg velkommen til en digital nordisk messe om emballasje og e-handel. Foto: Arkivbilder / collage

De internasjonale messene er avlyst, men 10. – 12. mai arrangeres en nordisk, digital messe med fokus på emballasje og e-handel. Det er AGI-forlaget med Pack Sweden som arrangerer og tidsskriftet nord emballage er involvert i markedsføring og regi av foredragene. Messen har fått navnet Packnorth.

– Vi har utviklet et konsept for digitale messer, da det ble klart at vi ikke kan møtes fysisk. Den første messen, for Sign & Print, holdt vi 9. – 11. februar. Der har vi tatt med de fleste av de viktige aktørene. Nå er ambisjonen å gjøre det samme med Packnorth innen emballasje, sier Daniel Carlsson, som er prosjektleder.

– For oss er det viktig å være involvert og gi bedrifter en mulighet til å presentere nytenking som for eksempel ville ha blitt vist på Interpack. Du får en ny kanal til markedet her. Vi ser på dette som en nyskapende idé som vi ønsker å støtte, sier Bo Wallteg, som er sjefredaktør for nord emballasje.

Den digitale messen er enkel for utstillere å stille ut på og rask for besøkende å gå rundt. Den besøkende går inn på en stand og klikker på en selger, hvorpå en videosamtale starter og en demonstrasjon kan finne sted. Den besøkende kan også velge å følge en av de over 100 live presentasjonene i stedet. Der er det mulig å stille spørsmål via chatten som foredragsholderen kan svare direkte på. Det er selvfølgelig også mulig å bare gå fra stand til stand og se på de nye produktene.

– 19. april kan besøkende begynne å bestille avtaler med utstillerne, og 10. mai åpner vi portene, avslutter Daniel Carlsson.

Nettsted: packnorth.se

Les videre

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Canon titter inn i nye markeder

Det er en Canon i kanonform, som med sin 4.800 m2 store Drupa-stand viser hvorfor de er markedsleder innen flere teknologier.
Drupa_Canon

Epson går i personaliseringens spor

Mindre serier med tilpassede produkter, det er en klar trend i den grafiske bransjen. Epson lanserte to nyheter i dette segmentet på Fespa: en UV-printer og en DTF/DTG-printer. Begge inngangsmodeller av desktop-størrelse.
Epson-6-1024x683

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1