Nordisk emballasjemesse i mai

PUBLISERT: 25 februar 2021
OPPDATERT: 25 februar
AGI og nord emballage ønsker deg velkommen til en digital nordisk messe om emballasje og e-handel. Foto: Arkivbilder / collage

De internasjonale messene er avlyst, men 10. – 12. mai arrangeres en nordisk, digital messe med fokus på emballasje og e-handel. Det er AGI-forlaget med Pack Sweden som arrangerer og tidsskriftet nord emballage er involvert i markedsføring og regi av foredragene. Messen har fått navnet Packnorth.

– Vi har utviklet et konsept for digitale messer, da det ble klart at vi ikke kan møtes fysisk. Den første messen, for Sign & Print, holdt vi 9. – 11. februar. Der har vi tatt med de fleste av de viktige aktørene. Nå er ambisjonen å gjøre det samme med Packnorth innen emballasje, sier Daniel Carlsson, som er prosjektleder.

– For oss er det viktig å være involvert og gi bedrifter en mulighet til å presentere nytenking som for eksempel ville ha blitt vist på Interpack. Du får en ny kanal til markedet her. Vi ser på dette som en nyskapende idé som vi ønsker å støtte, sier Bo Wallteg, som er sjefredaktør for nord emballasje.

Den digitale messen er enkel for utstillere å stille ut på og rask for besøkende å gå rundt. Den besøkende går inn på en stand og klikker på en selger, hvorpå en videosamtale starter og en demonstrasjon kan finne sted. Den besøkende kan også velge å følge en av de over 100 live presentasjonene i stedet. Der er det mulig å stille spørsmål via chatten som foredragsholderen kan svare direkte på. Det er selvfølgelig også mulig å bare gå fra stand til stand og se på de nye produktene.

– 19. april kan besøkende begynne å bestille avtaler med utstillerne, og 10. mai åpner vi portene, avslutter Daniel Carlsson.

Nettsted: packnorth.se

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324