Konica Minolta Norge: vokser i et fallende marked

Salgssjef for Profesjonell Print hos Konica Minolta, Stein Bjertnes er fornøyd med hyggelige tall.

Økte digitaltrykk-salget i 2020: – Til tross for et fallende og tøft marked for alle i bransjen under Covid-19, har Konica Minolta Norge økt salget i høyvolumsegmentet i 2020. Det er vi selvfølgelig veldig godt fornøyd med, sier salgssjef for Profesjonell Print, Stein Bjertnes.

De mest solgte modellene
Modellene AccurioPress C6100 (100ppm) og C6085 (85ppm) har lenge vært en de mest solgte modellene i sitt segment Europa og Norge. –Disse produksjonsprint maskinene har rett og slett truffet svært godt mot de printvolumene som mange trykkerier i dag har innen digitaltrykk, forteller Stein Bjertnes. Vi ser at digitaltrykk vil bli en enda viktigere produksjonsform for trykkeriene de kommende årene, og Konica Minolta har en perfekt line-up som vi kan tilby våre kunder.

AccurioPress-serien til Konica Minolta har solgt bra.

Glad for å innfri krav fra trykkerier

Produktsjef Morten Hegge støtter opp om dette: –Med dagens modellutvalg, etterbehandlingsmuligheter og ikke minst servicekompetanse, er vi svært godt rustet til å imøtekomme kravene grafisk bransje stiller til sine leverandører fremover. – Den nye TU-510 enheten trimmer i kombinasjon med rilling automatisk fire sider ned til visittkort format. Automatisering vil bli enda viktigere for lønnsom drift. Her har Konica Minolta lenge hatt fokus på gode arbeidsflytløsninger og automatisert inline etterbehandling. Kravet fra trykkeriene om bedre fleksibilitet, god produktivitet, høyt printvolum og ikke minst økt lønnsomhet, er noe vi klarer å innfri, avslutter Hegge.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: