Konica Minolta Norge: vokser i et fallende marked

PUBLISERT: 4 mars 2021
OPPDATERT: 4 mars
Salgssjef for Profesjonell Print hos Konica Minolta, Stein Bjertnes er fornøyd med hyggelige tall.

Økte digitaltrykk-salget i 2020: – Til tross for et fallende og tøft marked for alle i bransjen under Covid-19, har Konica Minolta Norge økt salget i høyvolumsegmentet i 2020. Det er vi selvfølgelig veldig godt fornøyd med, sier salgssjef for Profesjonell Print, Stein Bjertnes.

De mest solgte modellene
Modellene AccurioPress C6100 (100ppm) og C6085 (85ppm) har lenge vært en de mest solgte modellene i sitt segment Europa og Norge. –Disse produksjonsprint maskinene har rett og slett truffet svært godt mot de printvolumene som mange trykkerier i dag har innen digitaltrykk, forteller Stein Bjertnes. Vi ser at digitaltrykk vil bli en enda viktigere produksjonsform for trykkeriene de kommende årene, og Konica Minolta har en perfekt line-up som vi kan tilby våre kunder.

AccurioPress-serien til Konica Minolta har solgt bra.

Glad for å innfri krav fra trykkerier

Produktsjef Morten Hegge støtter opp om dette: –Med dagens modellutvalg, etterbehandlingsmuligheter og ikke minst servicekompetanse, er vi svært godt rustet til å imøtekomme kravene grafisk bransje stiller til sine leverandører fremover. – Den nye TU-510 enheten trimmer i kombinasjon med rilling automatisk fire sider ned til visittkort format. Automatisering vil bli enda viktigere for lønnsom drift. Her har Konica Minolta lenge hatt fokus på gode arbeidsflytløsninger og automatisert inline etterbehandling. Kravet fra trykkeriene om bedre fleksibilitet, god produktivitet, høyt printvolum og ikke minst økt lønnsomhet, er noe vi klarer å innfri, avslutter Hegge.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01