Konica Minolta Norge: vokser i et fallende marked

PUBLISERT: 4 mars 2021
OPPDATERT: 4 mars
Salgssjef for Profesjonell Print hos Konica Minolta, Stein Bjertnes er fornøyd med hyggelige tall.

Økte digitaltrykk-salget i 2020: – Til tross for et fallende og tøft marked for alle i bransjen under Covid-19, har Konica Minolta Norge økt salget i høyvolumsegmentet i 2020. Det er vi selvfølgelig veldig godt fornøyd med, sier salgssjef for Profesjonell Print, Stein Bjertnes.

De mest solgte modellene
Modellene AccurioPress C6100 (100ppm) og C6085 (85ppm) har lenge vært en de mest solgte modellene i sitt segment Europa og Norge. –Disse produksjonsprint maskinene har rett og slett truffet svært godt mot de printvolumene som mange trykkerier i dag har innen digitaltrykk, forteller Stein Bjertnes. Vi ser at digitaltrykk vil bli en enda viktigere produksjonsform for trykkeriene de kommende årene, og Konica Minolta har en perfekt line-up som vi kan tilby våre kunder.

AccurioPress-serien til Konica Minolta har solgt bra.

Glad for å innfri krav fra trykkerier

Produktsjef Morten Hegge støtter opp om dette: –Med dagens modellutvalg, etterbehandlingsmuligheter og ikke minst servicekompetanse, er vi svært godt rustet til å imøtekomme kravene grafisk bransje stiller til sine leverandører fremover. – Den nye TU-510 enheten trimmer i kombinasjon med rilling automatisk fire sider ned til visittkort format. Automatisering vil bli enda viktigere for lønnsom drift. Her har Konica Minolta lenge hatt fokus på gode arbeidsflytløsninger og automatisert inline etterbehandling. Kravet fra trykkeriene om bedre fleksibilitet, god produktivitet, høyt printvolum og ikke minst økt lønnsomhet, er noe vi klarer å innfri, avslutter Hegge.

Les videre

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Kodak vil transformere fra offset til digitalt med en ny gigant

Den enormt store trykkpressen Prosper Ultra 520 spilte den åpenbare hovedrollen blant Kodaks Drupa-nyheter. Et sterkt mål for selskapet er at trykkerier skal legge over offsetjobber til denne pressen uten å måtte gå på akkord med kvalitet eller hastighet.
kodak-DSC0765

Siste nytt

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1