Konica Minolta Norge: vokser i et fallende marked

PUBLISERT: 4 mars 2021
OPPDATERT: 4 mars
Salgssjef for Profesjonell Print hos Konica Minolta, Stein Bjertnes er fornøyd med hyggelige tall.

Økte digitaltrykk-salget i 2020: – Til tross for et fallende og tøft marked for alle i bransjen under Covid-19, har Konica Minolta Norge økt salget i høyvolumsegmentet i 2020. Det er vi selvfølgelig veldig godt fornøyd med, sier salgssjef for Profesjonell Print, Stein Bjertnes.

De mest solgte modellene
Modellene AccurioPress C6100 (100ppm) og C6085 (85ppm) har lenge vært en de mest solgte modellene i sitt segment Europa og Norge. –Disse produksjonsprint maskinene har rett og slett truffet svært godt mot de printvolumene som mange trykkerier i dag har innen digitaltrykk, forteller Stein Bjertnes. Vi ser at digitaltrykk vil bli en enda viktigere produksjonsform for trykkeriene de kommende årene, og Konica Minolta har en perfekt line-up som vi kan tilby våre kunder.

AccurioPress-serien til Konica Minolta har solgt bra.

Glad for å innfri krav fra trykkerier

Produktsjef Morten Hegge støtter opp om dette: –Med dagens modellutvalg, etterbehandlingsmuligheter og ikke minst servicekompetanse, er vi svært godt rustet til å imøtekomme kravene grafisk bransje stiller til sine leverandører fremover. – Den nye TU-510 enheten trimmer i kombinasjon med rilling automatisk fire sider ned til visittkort format. Automatisering vil bli enda viktigere for lønnsom drift. Her har Konica Minolta lenge hatt fokus på gode arbeidsflytløsninger og automatisert inline etterbehandling. Kravet fra trykkeriene om bedre fleksibilitet, god produktivitet, høyt printvolum og ikke minst økt lønnsomhet, er noe vi klarer å innfri, avslutter Hegge.

Siste nytt

Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Hvordan kan et rom bli vakkert og samtidig funksjonelt? Og hvordan kan unik dekor og interiør skapes på en bærekraftig måte med moderne teknologi? Det var temaet da Canon Norge inviterte til inspirasjonseventet Decorate-IT.
Trygve
Canon løfter frem fremtidens dekor og interiør

Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Det svenske konsernet Focus Neo, som opererer innen varemerkeskilting, wayfinding og viscom, gjør endringer i ledelsen i det norske selskapet.
Bent-Erik_Halvorsen_webb
Han blir ny daglig leder i Focus Neo

Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Den grafiske bransjeforeningen Intergraf oppfordrer nå EU til å utsette den kontroversielle avskogingsforordningen EUDR, som etter planen trer i kraft 30. desember 2025.
EUDR-2-1024x684
Intergraf: ”Stans innføringen av EUDR”

Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Materialleverandøren Spandex introduserer den allsidige ImagePerfect iD9-serien.
iD9_PressRelease_ImagesiD9-SiD-Tenticles-980x512
Spandex lanserer ny serie printbare polymerfilmer

Les videre

Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Den 27. oktober begjærte Kolbotn Trykkeri AS i Sofiemyr konkurs. En drøy uke senere hadde det som var igjen av familietrykkeriet fått ny eier.
Follo-2
Kjøper restene av konkursrammet Oslo-trykkeri

Flere messehandeler for Ricoh

Ricoh hadde fylt standen sin med alt fra tonerpresser til etterbehandling og annet tilleggsutstyr. Det genererte mange besøkende – og førte også til flere handeler.
Ricoh-4-1024x683
Flere messehandeler for Ricoh

HP utvider Latex-porteføljen med FS70 W

Skalerbarhet og produktivitet er noe HP fremhevet da de nylig lanserte tre nye produkter: HP Latex FS70 W storformatprinter, HP Latex Productivity Kit og oppgraderinger til HP PrintOS Production Hub.
HP-Latex-FS70-W-768x513
HP utvider Latex-porteføljen med FS70 W

Tilskudd av Renz og messehandel hos Plockmatic

På slutten av sommeren kjøpte Plockmatic Group tyske Renz, kjent for sine trådbindingsmaskiner. Derfor var det også noe Plockmatic gjerne fremhevet under Sign&Print Scandinavia.
Rez-3-1024x683
Tilskudd av Renz og messehandel hos Plockmatic