Maskinene bestiller selv service og unngår ikke-planlagt nedetid

PUBLISERT: 22 mars 2021
OPPDATERT: 22 mars
Heidelberg lanserer app som skybasert tar seg av rapportering om nødvendig eller rutinemessig vedlikehold. Ill:Heidelberg

De fleste trykkerier står overfor utfordringen med å kunne håndtere oppgavene raskere og fremfor alt mer fleksibelt, mens de fremdeles produserer resultater med topp kvalitet. Maskinstans på grunn av mangelfullt vedlikehold eller fravær av en vedlikeholdsstrategi kan raskt sette trykkeriets konkurranseevne i fare.

I en årrekke har Heidelberg derfor digitalisert serviceoperasjoner ved å utstyre maskinene med stadig smartere forebyggende funksjoner som eCall og Predictive Monitoring. Målet er i alle tilfellene å maksimere maskinens oppetid.

Nå tar Heidelberg neste skritt i digitaliseringen av servicen sin ved å overføre forebyggende vedlikehold til skyen med den nye Maintenance Manager. De fleste vedlikeholdsprogrammer så langt har vært basert på papirkopier av lister og en vedlikeholdsplan spesifisert av Heidelberg, som kundene følger med varierende grad av nøyaktighet.

I den nye nettapplikasjonen kan forefallende vedlikeholdsrutiner planlegges og administreres ved hjelp av maskindata i en automatisert prosess. Heidelbergs serviceteknikere mottar bestillinger via en app på sine mobile enheter. Appen hjelper med å gi detaljerte beskrivelser av spesifikke behov og i hvilken grad det haster, samt gi veiledning i å avhjelpe problemet.
Kundens vedlikeholdspersonell har også tilgang til Maintenance Manager-appen, som gjør det mulig for kunder å håndtere vedlikeholdsoppgavene de selv er ansvarlige for.

Enkelt tilgjengelig dokumentasjon av vedlikeholdshistorikk
Når en vedlikeholdsoppgave er fullført, lagres all relevant informasjon i Maintenance Manager. Dette sikrer tilgang til fullstendig vedlikeholdshistorikk og problemfri dokumentasjon – noe som kan være nødvendig for spesielt krevende kunder fra for eksempel emballasje- eller legemiddelindustrien.
Den digitale vedlikeholdsprosessen gjør planlegging av servicefunksjoner mye enklere. Det forbedrer også maskintilgjengeligheten betydelig. På en Speedmaster XL 106 kan for eksempel ikke-planlagt nedetid reduseres med opptil 20 prosent.

Kunder kan få Maintenance Manager som en del av Print Site Contract og kan bruke den via den digitale samarbeidsplattformen Heidelberg Assistant.

–Den nye Maintenance Manager er utviklet i tett samarbeid med kundene og muliggjør nå full digital vedlikeholdsadministrasjon. Med Maintenance Manager har kundene våre mye høyere maskintilgjengelighet, redusert nedetid og problemfri dokumentasjon, sier Klaus Kohl, vedlikeholdssjef i Heidelberg.

Les videre

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1