Registrering åpner for besøkere til Packnorth

PUBLISERT: 19 april 2021
OPPDATERT: 19 april
Daniel Wahlgren ser stor interesse for emballasjemessen Packnorth. Foto: Claes Nordström

Alle i emballasjebransjen får sjansen til å møtes når den digitale messen Packnorth arrangeres 10. – 12. Mai. Fra fredag ​​16. april kunne besøkende melde seg gratis på messen.
Søstermessen Sign&Print Connect hadde sin debut 9-11. februar i år. Ifølge arrangøren ble det en umiddelbar suksess med over 3 500 besøkende og et 40-talls utstillere. Den digitale messen rettet mot den grafiske industrien bød på presentasjoner og verdensnyheter – til sammen 558 produktnyheter – for blant annet skilter og storformat, trykk, print og ferdiggjøring.
Nå tas konseptet videre med en digital messe for hele emballasjeindustrien. 10-12. mai arrangeres Packnorth av AGI Publishing house og Pack Sweden.

Dekker hele emballasjekjeden

Packnorth samler produsenter, forhandlere og leverandører innen emballasjedesign, materialer, utstyr, teknikk samt automatiserings- og logistikkløsninger. Messen tar sikte på å gi de besøkende de siste innovasjonene innen hele emballasjekjeden.

Daniel Wahlgren, messeansvarlig, sier at messen er en ypperlig anledning for emballasjeindustrien å treffes når det fysiske møtet ikke er mulig i større skala. Samtidig poengterer han at ingen på det nåværende tidspunkt vet hvor lenge vi kommer til å måtte hanskes med disse usikre tidene (les covid-19-pandemien). Han sier at Packnorth blir en samlingsplass for hele emballasjeindustrien:

– I stedet for å kun kommunisere i sine egne kanaler og sitt eksisterende nettverk får foretak nå en virkelig sjanse til å nå ut til nye potensielle kunder, sier Daniel Wahlgren.

Digitalt – uten begrensninger

Han sier at en overgang er i ferd med å skje fra fysiske messer og arrangementer til digitale. Det skjer kanskje ikke i løpet av et år, men hvordan ser det ut om fem år? Om ti år? En ting er sikkert, den pågående pandemien har satt fart på det hele.

– Med vårt kontaktnettverk når vi alle besøkere som vanligvis kommer til de fysiske messene, og flere til. Det fine er at vi alle ikke blir begrenset geografisk. Folk trenger ikke å reise til storbyene for å være med. Det blir enkelt for foretak å vise frem sine nyheter og hva de er flinke til, uavhengig av hvorvidt de befinner seg i Sverige eller et annet nordisk land.

Hvordan er interessen for messen?

– Veldig god, bransjen er sulten etter å ses og vise frem sine nyheter. Digitalt er en vei som andre events også har gått mot – dette sammen med litt etterforskning har gjort oss sikre på at vi er på rett spor. Vår forventning er at vi kommer til å få tusentalls besøkere. Vi sikter på rett over 5 000 besøkere, men det er selvsagt ingen øvre begrensning på antall deltakere.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324