Registrering åpner for besøkere til Packnorth

PUBLISERT: 19 april 2021
OPPDATERT: 19 april
Daniel Wahlgren ser stor interesse for emballasjemessen Packnorth. Foto: Claes Nordström

Alle i emballasjebransjen får sjansen til å møtes når den digitale messen Packnorth arrangeres 10. – 12. Mai. Fra fredag ​​16. april kunne besøkende melde seg gratis på messen.
Søstermessen Sign&Print Connect hadde sin debut 9-11. februar i år. Ifølge arrangøren ble det en umiddelbar suksess med over 3 500 besøkende og et 40-talls utstillere. Den digitale messen rettet mot den grafiske industrien bød på presentasjoner og verdensnyheter – til sammen 558 produktnyheter – for blant annet skilter og storformat, trykk, print og ferdiggjøring.
Nå tas konseptet videre med en digital messe for hele emballasjeindustrien. 10-12. mai arrangeres Packnorth av AGI Publishing house og Pack Sweden.

Dekker hele emballasjekjeden

Packnorth samler produsenter, forhandlere og leverandører innen emballasjedesign, materialer, utstyr, teknikk samt automatiserings- og logistikkløsninger. Messen tar sikte på å gi de besøkende de siste innovasjonene innen hele emballasjekjeden.

Daniel Wahlgren, messeansvarlig, sier at messen er en ypperlig anledning for emballasjeindustrien å treffes når det fysiske møtet ikke er mulig i større skala. Samtidig poengterer han at ingen på det nåværende tidspunkt vet hvor lenge vi kommer til å måtte hanskes med disse usikre tidene (les covid-19-pandemien). Han sier at Packnorth blir en samlingsplass for hele emballasjeindustrien:

– I stedet for å kun kommunisere i sine egne kanaler og sitt eksisterende nettverk får foretak nå en virkelig sjanse til å nå ut til nye potensielle kunder, sier Daniel Wahlgren.

Digitalt – uten begrensninger

Han sier at en overgang er i ferd med å skje fra fysiske messer og arrangementer til digitale. Det skjer kanskje ikke i løpet av et år, men hvordan ser det ut om fem år? Om ti år? En ting er sikkert, den pågående pandemien har satt fart på det hele.

– Med vårt kontaktnettverk når vi alle besøkere som vanligvis kommer til de fysiske messene, og flere til. Det fine er at vi alle ikke blir begrenset geografisk. Folk trenger ikke å reise til storbyene for å være med. Det blir enkelt for foretak å vise frem sine nyheter og hva de er flinke til, uavhengig av hvorvidt de befinner seg i Sverige eller et annet nordisk land.

Hvordan er interessen for messen?

– Veldig god, bransjen er sulten etter å ses og vise frem sine nyheter. Digitalt er en vei som andre events også har gått mot – dette sammen med litt etterforskning har gjort oss sikre på at vi er på rett spor. Vår forventning er at vi kommer til å få tusentalls besøkere. Vi sikter på rett over 5 000 besøkere, men det er selvsagt ingen øvre begrensning på antall deltakere.

Les videre

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Alt for messen på en stand

Messeprodukter het tidligere Smarttelt og skiftet navn etter å ha utvidet sortimentet med produkter for messestand. På Sign, Print & Promotion viser de litt av hva de kan tilby.
Messeprod 3

Siste nytt

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC