Eske i bølgepapp holder ferskvarer kjøleskapskalde

Mondis bølgepappeske holder ferskvarer på en temperatur på syv grader Celsius i opptil et døgn.

Mondi, en av Europas største produsenter av emballasje, er spesielt fokusert på bølgepapp. Selskapet lanserer en pappeske for e-handel, kalt BCoolBox, som er så tett og dermed isolerende at den kan holde temperaturen på innholdet i esken på rundt syv grader Celsius i opptil 24 timer.

BCoolBox er laget av 100 prosent resirkulerbar bølgepapp og som annen bølgepapp kan den også printes på. Både et ytre og et indre lag av bølgepapp brukes, så det er ikke behov for polystyren eller andre isolasjonsmaterialer. I likhet med vanlige kjøleposer og kjølebokser forlenges den effektive kjøletiden når forskjellige typer kjølevæske kan plasseres mellom matvarene.

Ifølge Mondi er den største fordelen med deres nye emballasjekonsept at distribusjonen av de ekstra sensitive matvarene nå kan skje uten bruk av kjølebiler, slik at maten nå kan distribueres sammen med alle andre e-handelsprodukter. Videre mener produsenten at en annen fordel er at varene kan leveres selv om mottakeren ikke er hjemme, da innholdet ikke trenger å settes i kjøleskapet umiddelbart. Emballasjekonseptet er utviklet i tett samarbeid med en kunde, og de er åpne for videre utvikling av konseptet med andre kunder.

Kan emballasjen også brukes til å holde produktene varme? Mondis svar er at dette spørsmålet ennå ikke har blitt undersøkt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: