Sign, Print & Promotion kommer i oktober

PUBLISERT: 28 juni 2021
OPPDATERT: 21 mars

Nå er nettstedet for høstens messe for den grafiske bransjen, Sign, Print & Promotion åpnet! Denne messen foregår på X Meeting Point på Hellerudsletta utenfor Oslo onsdag 20. oktober mellom kl 9 og 17, og dagen etter, torsdag 21. oktober fra kl 9-16. 

Mye har rukket å skje i løpet av de to årene som har gått siden den forrige messen, så vi kan love deg mye spennende både på messestandsene og blant foredragene fra scenen. Som vanlig blir det gratis for publikum – både med de spennende seminarene og å møte de mange produktene. Benytt anledningen til å ta med egne filer og test utskriftene og de utrolig mange nye materialene.

Her klikker du for å registrere deg.

Alt i en messehall – du møter alle de ledende leverandørene
X Meeting Point blir i dagene 20.–21. oktober stedet for alle som jobber med kommunikasjon og synliggjøring. Om det er i store eller små formater, på papir, emballasje, folier, tekstiler eller gadgets er underordnet. Du vil se løsninger til det hele, og vi glemmer naturligvis ikke det digitale. Besøk uforpliktende de ulike standsene, se dine muligheter, sammenlikn, og ta inntrykkene med hjem til overveielse og eventuelle beslutninger.

Bransjens største messe og møtested
Der blir mye å se på. Sign, Print & Promotion er rammen for det møtestedet hvor bransjens involverte parter kan se og høre nyheter. Både de mer tekniske og de mer kreative samt ikke minst forretningsmuligheter. Og det er stedet hvor man kan nettverke. Med kolleger, med konkurrenter, med fagfolk, med leverandører og med kunder.

Folieringskonkurranser, trykksaksutstilling, roboter og 3D-print
Der er mye spennende å oppleve på messen. Her er kun et par eksempler:

At robotene har kommet for å bli er ingen i tvil om. På messen har vi sørget for at du kan oppleve et par roboter og snakke med noen som er eksperter på hvor det gir mening å investere i roboter.

Du kan også oppleve hva 3D-print kan brukes til. Det er langt mer enn små Eiffeltårn.

Ny teknologi. Ny viten. Nye idéer. Nye muligheter
I en travel hverdag kan det være vanskelig å reise verden rundt for å besøke internasjonale messer. Nu kan du bare ta turen til Sign, Print og Promotion. Her vil du oppleve det hele samlet til deg på ett sted. Lettere blir det ikke å være up-to-date på dine muligheter til å utvikle din virksomhet. Besøk messen med et åpent sinn og gå hjem med kunnskap som kan bety den avgjørende forskjell for deg og din forretning.

Digital messe

To viktige nyheter på årets messe er at vi har med kategorien «Promotion» og at du allerede nå kan begynne å se på messen. Den består nemlig også av en digital del, hvor du kan lese om nyheter, se klipp og filmer og snakke med utstillerne. Hvis du for eksempel leter etter en ny storformatskriver, er det bare å gå til messens nettside, sipp.no, registrere deg og bruke produktsøket. På ett sted finner du alt du trenger for å planlegge messebesøket ditt – eller bestemme hvem du allerede vil ha med i utvalget ditt. Den digitale plattformen lar deg enkelt finn de forskjellige utstillernes digitale stands og det er også lett å søke opp produkter du gjerne vil ta en titt på.

Ḱlikk her for å lese om utstillerne og søke etter deres produkter.

Vi sees den 20. og 21. oktober på messen. I mellomtiden ses vi digitalt. Vi ønsker deg en fin sommer!

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324