Karfjell tar over i Ricoh

PUBLISERT: 3 juli 2021
OPPDATERT: 21 mars
Eivind Karfjell, 51, blir ny salgssjef for industrial og commercial i Ricoh.

9. august overtar Eivind Karfjell som salgssjef for industrial og commercial print hos Ricoh. Med Karfjell får selskapet en leder med meget lang erfaring fra den andre siden av bordet.

I 22 år har Eivind Karfjell, 51 år, arbeidet i grafisk bransje. I mange år drev han digitaltrykkeriet Peakprint, før han ble ansatt av HG Media, hvor han fortsatte å jobbe med salg.
Siden lokket jobben som prosjektleder i Konsis, der han trivdes veldig godt og fortsatt er.
– Under pandemien har jeg som prosjektleder fått jobbe stadig mer med oppsøkende salg. Jeg har da blitt påminnet om hvor gøy salg er og hvor mye jeg trives ute i markedet, sier Eivind Karfjell og fortsetter:
– Da jeg ble kontaktet av en rekrutterer som foreslo at jeg skulle bli ny salgssjef i Ricoh, så kjente jeg med en gang at det var noe jeg ville. Jeg ble glad for at de kontaktet meg.

Går man inn på Peakprints hjemmeside så er det ikke et trykkeri man møter. Der har Eivind Karfjell i stedet lagt sin andre lidenskap, nemlig Triatlon. Han er utdannet personlig trener og konkurrerer gjerne i kombinasjonen svømming, sykling og løping, i tillegg til langrenn. Vi får se om han får med seg teamet på Ricoh inn i dette.

På spørsmålet om strategi for Ricoh svarer Eivind Karfjell enn så lenge forsiktig. Erfaring av digitaltrykk har han med seg helt siden slutten av 90-tallet. Og nesten ingen har et så bredt tilbud som Konsis. De kan i prinsippet gjøre alt innen trykk og promotion. Det gir en bra base inn i Ricoh.

– Ricoh er sterke og har gode markedsandeler innen digitaltrykk. Jeg skal se hva jeg med min erfaring kan tilføre organisasjonen. Og så har Ricoh gode maskiner for storformat og trykk på tekstil. Der ser jeg en mulighet for raskere vekst, avslutter Eivind Karfjell.

 

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324