Canon lanserer PRISMAprepare Go

Canon lanserer PRISMAprepare Go – en nettskybasert applikasjon for overføring og klargjøring av jobber for mindre grafiske virksomheter.

Canon bygger videre på PRISMA-serien med programvare for grafisk produksjon og lanserte 14. september PRISMAprepare Go, et verktøy for sikker overføring av jobber og klargjøring av filer for hustrykkerier og kommersielle trykkerivirksomheter. PRISMAprepare Go tilbys som programvare som en tjeneste (SaaS). Det betyr at kundene kan bruke den nettskybaserte tjenesten fra hvor som helst, så lenge de har tilgang til internett og en nettleser.

Med PRISMAprepare Go kan du enkelt motta jobber fra kunder, raskt sjekke at de er produksjonsklare og utføre grunnleggende kontroller før trykking, for eksempel sjekke feil eller manglende sidestørrelse, formatering, skrifter og bildeoppløsning, heter det i et presseskriv fra Canon. Dette skal bidra til å eliminere feil, gir færre kostbare feiltrykk og sparer dyrebar tid.

Det kreves ingen IT-ekspertise eller spesiell opplæring for å konfigurere, administrere og vedlikeholde PRISMAprepare Go. Brukerne kommer raskt i gang. Applikasjonen er dessuten intuitiv og enkel å bruke, og støtter Canons digitaltrykkmaskiner, enten det er snakk om PRISMAsync, Fiery eller Canon PDL eller vanlige JDF-maskiner.

Bjørn Frantsen, produktsjef for Professional Print i Canon Norge

–Mindre grafiske virksomheter kjemper daglig med å håndtere et økende mangfold av små opplag med stramme tidsfrister, og samtidig tiltrekke og holde på kunder og drive lønnsomt, sier Bjørn Frantsen, produktsjef for Professional Print i Canon Norge. –Ved å tilby PRISMAprepare Go som vårt første SaaS-arbeidsflytprodukt, gjør vi det enkelt og rimelig for grafiske virksomheter å automatisere innsending, førtrykk og produksjon av trykksaker uten at det må investeres i kompleks programvare eller IT internt. Når det gjelder hustrykkerier, tilfører PRISMAprepare Go et nytt nivå av automatisering og profesjonalitet, som gir hustrykkeriene mulighet til å bruke mer tid på å utvikle nye tjenester til sine interne kunder. Med et rimelig månedsabonnement uten forskuddsbetaling, kan små hustrykkerier og kommersielle grafiske virksomheter forenkle prosessene, tilby bedre tjenester til kundene, håndtere feil og svinn og fokusere ressursene på å utvikle kundeforhold som fremmer vekst. PRISMAprepare Go gjør automatisering tilgjengelig for alle, smiler Frantsen.

Kundene får tilgang til PRISMAprepare Go gjennom PRISMA Home, den nye portalen som utgjøre selve kjernen i nettskyløsningene og verktøyene i PRISMA-serien. PRISMA Home kjører på Microsoft® Azure-plattformen som har solide sikkerhetsfunksjoner. Dette gir pålitelig og sikker tilgang til tjenesten og ikke minst til PRISMA Cloud Storage, der brukerne kan lagre kundedata og jobbfiler. Grafiske virksomheter kan også se abonnentene de har, kontakte Canon og administrere interne brukere.

Enkel innsending av jobber på nettet

PRISMAprepare Go inkluderer en kundeportal der kundene enkelt sender inn jobber de vil ha produsert. De grafiske virksomhetene kan på sin side enkelt konfigurere og tilpasse kundeportalen til virksomhetens merkevare og profil, og raskt opprette kontoer for interne administratorer og operatører, samt individuelle kundekontoer.

Dra og slipp-funksjonalitet gjør det enkelt for kundene, eller interne ressurser dersom det er snakk om hustrykkerier, å sende inn én eller flere PDF-filer og tilleggsinstruksjoner før jobbene godkjennes for produksjon. Kundene kan også enkelt sjekke status for jobbene i portalen, i stedet for å bruke tid på e-poster og telefoner.

Grafiske virksomheter får umiddelbar oversikt over innkommende jobber, effektiv kommunikasjon og kan eliminere de mer usynlige kostnadene knyttet til korrigering av mangelfulle eller feilaktige filer. Kundene vil på sin side sette pris på muligheten til å sende inn jobber på nettet, noe som legger til rett for gjenkjøp og bygger lojalitet.

PRISMAprepare Go er tilgjengelig direkte fra Canon eller fra deres kanalpartnere fra 1. oktober.

Et komplett månedsabonnement som inkluderer 10 GB lagringsplass leveres som standard og kontinuerlige funksjonsoppgraderinger kan bygges på.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *