Maxibit: Resirkulerbare stands er grunnidéen

PUBLISERT: 6 oktober 2021
OPPDATERT: 6 oktober
Christian Ahlberg kommer til å ha messetilbud på Maxibits stand på Sign, Print & Promotion, men røper ikke ennå hva det er.

Hvem er Maxibit?
Alle som ønsker å få mest mulig ut av utstillingen sin! Spøk til side, Maxibit er en sammentrekning av Maximum Exhibit. Maxibit ble startet av min far Erik Ahlberg i 1978, og han gjorde det i kjølvannet av den første oljekrisen på 70 -tallet og den etterfølgende miljøbevegelsen som startet da. Greenpeace startet i Vancouver omtrent på samme tid. Han jobbet på et konvensjonelt standbyggingsfirma og så hvor sløsing med ressurser det var å bygge engangsstands som ble kastet etter hver messe. Deretter designet og patenterte han verdens første sammenleggbare og gjenbrukbare utstillingssystem, det som senere ble kalt vik-8. Det var starten på en helt ny bransje. Fortsatt i dag drives virksomheten av produktutvikling av produkter med samme formål, og grunnideen med miljøtenkning har alltid blitt gjenspeilet i produktene; blant annet lakker vi ikke aluminium, men anodiserer det i stedet slik at det skal kunne resirkuleres. Maxibit var det første selskapet i bransjen som ble godkjent av FN (UN Global Compact) for vårt miljøarbeid.

Hva gjør du annerledes enn andre?
Vi utvikler og produserer produkter selv. Smarte, stilige produkter som hjelper både sluttbrukere og forhandlere. Vi produserer også all grafikk selv. Og vi gjør det under ett tak, noe som betyr at vi kan opprettholde et høyt servicenivå og raske leveranser. I Stockholm har vi alltid solgt til sluttkunder (noe vi ikke gjør andre steder). Det har hjulpet oss med å fokusere på behovene til sluttbrukere, noe som er helt sentralt for å lykkes med produktutvikling. Sluttbrukerens behov kommer alltid først i vår produktutvikling.

Hva viser du på messen i Oslo?
Tilstedeværelse. Modulære belysningssystemer. Stoffvegger til forskjellige formål. De fleste av oss er på stedet for å hjelpe og støtte våre forhandlere i Norge og for å feire at det endelig er mulig å holde arrangementer igjen. Det blir så gøy å endelig treffe folk igjen etter alle månedene med karantene.

Har du et messetilbud?
Absolutt! Kjøp 3 betal for 2 …
Vi vil selvfølgelig tilby noe på stedet, men der skal vi avsløre der og da.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324