Det skjer på Sign, Print & Promotion-messen

PUBLISERT: 7 oktober 2021
OPPDATERT: 21 mars
Messen for hele den grafiske bransjen holdes på X Meeting Point, Hellerudsletta: Foto: Pressebilde

Sign, Print & Promotion, 20.-21. Oktober, nærmer seg med stormskritt. Mer enn 1000 besøkende forventes å komme til messen for å bli inspirert, gjøre forretninger og se over hundre produktnyheter, hvorav noen har verdenspremiere. Vi gir deg et innblikk i et utvalg av hva som skjer på messen.

Event-arenaen X Meeting Point vil være stedet for alle som jobber med kommunikasjon og synlighet i dagene 20. – 21. Oktober. En grafisk messe som inviterer til nettverking, mingling og muligheter til å gjøre forretninger på messegulvet blant alt maskinutstyr og alle produkter. Registrering for messen er gratis for besøkende.

Fylt med utstillere
Alle de viktigste leverandørene innen digitalt produksjonstrykk, med løsninger for nesten alle formål, er på stedet i utstillingshallen. Uansett om det er store eller små formater, papir, emballasje, folier, tekstiler eller andre printbare objekter, presenteres løsninger i det meste – også digitale programvareløsninger.


De siste nyhetene innen skiltproduksjon og visuell kommunikasjon – bannergrafikk, mindre og større veggskilt, bilfoliering og belyste skilt vises frem på messen. Promotion er et annet fokusområde. Det er for eksempel produkter som t-skjorter, lokk, penner og plastflasker og andre kreative produkter som er viktige for å skape en identitet på arbeidsplasser og for å markedsføre seg utad som selskap.

Norges beste bilfolierer blir kronet under messen. Foto: Pressefoto

Messen tiltrekker seg også mange bilfolieringsentusiaster. I løpet av de to messedagene blir en norgesmester i bilfoliering kronet. Vinneren vil motta et stipend på 8 000 kroner som dekker reiser og hoteller for å delta i World Finals i Berlin, 31. mai 2022. Det er gratis å delta og konkurrere.

Janne Høgshøj, grafisk designer på Danish Connection. Foto: Pressbild

En inspirerende utstilling
Ved kafeen og den kreative scenen arrangeres en det stor trykksakutstilling av Danish Connection. Utstillingen består av kreative papirkvaliteter fra papirdesignere og små og store trykksaker fra dyktige grafiske designere, trykkerier og papirprodusenter.

Foredrag på kreativ scene
Et inspirerende og kunnskapsbyggende seminarprogram kjøres også i løpet av messens to dager.

X Meeting Point, Hellerudsletta, ligger midt mellom Gardermoen lufthavn og Oslo sentrum.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324