Seminarene på Sign, Print & Promotion

Et fullsatt seminarprogram ruller og går på begge dagene av Sign, Print & Promotion-messen. Foto:Pressefoto/Collage

Foredragene under Sign, Print & Promotion-messen 20. – 21. Oktober har tatt form. Blant annet vil besøkende høre om kunsten å lage mønstre for digitalt trykte tekstiler, hvordan man går fra konseptidé til nytt varemerkedesign, digitaltrykk av tapeter og effektverdien av trykt og digital reklame.

Wenche Lyche. Foto: Pressefoto

Under messen Sign, Print & Promotion 20. – 21. Oktober hagler det utstillere og produktnyheter. Over hundre produkt- og maskinnyheter vises for første gang i Norge, og en rekke verdenspremierer tilbys også. Men det er også noe annet du kan slappe av med på messen. I to dager tilbys et seminarprogram som besøkende kan lytte til.

Mønstre for digitalt trykt tekstil
På messens første dag vil Wenche Lyche holde et foredrag med tittelen «Kunsten å utvikle mønstre for digitalt trykte tekstiler». Wenche Lyche er kunnskapsrik innen design og tekstiler. Hun jobber for tiden ved Institutt for produktdesign på Oslo Met, ansvarlig for tekstilavdelingen. Hun underviser også ved kunsthøgskolen i Tallinn.

Seniordesigner Gaute Tenold Aase. Foto: Calle Huth

I løpet av messens andre dag vil seniordesigner Gaute Tenold Aase holde et foredrag om Snøhettas arbeid med å utvikle et nytt varemerke og visuell identitet for NSB, som har byttet navn til Vy. Målet under etableringen av det nye merket Vy var å forene alle aspekter av kollektivtrafikken under et felles varemerke som bedre formidler selskapets nye identitet.

Verdien av trykt markedsføring
Gunn Anita Bendixsen og Børre Jensen fra Posten Norge vil snakke om effektmåling av trykk og digital markedsføring. Det blir også foredrag om digitaltrykte tapeter og veggdekorasjoner med Per Larsson, salgsansvarlig for Graphic Arts på Xeikon Scandinavia.

Gunn Anita Bendixsen og Børre Jensen, Posten Norge, kommer til messen for å snakke om verdien av print og digital markedsføring.

I flere foredrag i løpet av de to dagene gir Eva Torstensrud ved IGM også tips og gjennomganger i blant annet Adobe-programmene Indesign og Illustrator.

Fremtidsvisjon for messen
Hvordan kommer den norske Sign, Print & Promotion-messen til å se ut om noen år? Dette blir også et foredrag når Sign & Prints sjefredaktør Peter Ollén forteller om visjonen for messen.

Sign, Print &. Promotion-messen arrangeres på X Meeting Point, Hellerudsletta, som ligger midt mellom Gardermoen lufthavn og Oslo sentrum. Det er gratis å melde seg på messen. Alle programpunkter og holdetider er tilgjengelig på messesiden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *