Seminarene på Sign, Print & Promotion

PUBLISERT: 11 oktober 2021
OPPDATERT: 11 oktober
Et fullsatt seminarprogram ruller og går på begge dagene av Sign, Print & Promotion-messen. Foto:Pressefoto/Collage

Foredragene under Sign, Print & Promotion-messen 20. – 21. Oktober har tatt form. Blant annet vil besøkende høre om kunsten å lage mønstre for digitalt trykte tekstiler, hvordan man går fra konseptidé til nytt varemerkedesign, digitaltrykk av tapeter og effektverdien av trykt og digital reklame.

Wenche Lyche. Foto: Pressefoto

Under messen Sign, Print & Promotion 20. – 21. Oktober hagler det utstillere og produktnyheter. Over hundre produkt- og maskinnyheter vises for første gang i Norge, og en rekke verdenspremierer tilbys også. Men det er også noe annet du kan slappe av med på messen. I to dager tilbys et seminarprogram som besøkende kan lytte til.

Mønstre for digitalt trykt tekstil
På messens første dag vil Wenche Lyche holde et foredrag med tittelen «Kunsten å utvikle mønstre for digitalt trykte tekstiler». Wenche Lyche er kunnskapsrik innen design og tekstiler. Hun jobber for tiden ved Institutt for produktdesign på Oslo Met, ansvarlig for tekstilavdelingen. Hun underviser også ved kunsthøgskolen i Tallinn.

Seniordesigner Gaute Tenold Aase. Foto: Calle Huth

I løpet av messens andre dag vil seniordesigner Gaute Tenold Aase holde et foredrag om Snøhettas arbeid med å utvikle et nytt varemerke og visuell identitet for NSB, som har byttet navn til Vy. Målet under etableringen av det nye merket Vy var å forene alle aspekter av kollektivtrafikken under et felles varemerke som bedre formidler selskapets nye identitet.

Verdien av trykt markedsføring
Gunn Anita Bendixsen og Børre Jensen fra Posten Norge vil snakke om effektmåling av trykk og digital markedsføring. Det blir også foredrag om digitaltrykte tapeter og veggdekorasjoner med Per Larsson, salgsansvarlig for Graphic Arts på Xeikon Scandinavia.

Gunn Anita Bendixsen og Børre Jensen, Posten Norge, kommer til messen for å snakke om verdien av print og digital markedsføring.

I flere foredrag i løpet av de to dagene gir Eva Torstensrud ved IGM også tips og gjennomganger i blant annet Adobe-programmene Indesign og Illustrator.

Fremtidsvisjon for messen
Hvordan kommer den norske Sign, Print & Promotion-messen til å se ut om noen år? Dette blir også et foredrag når Sign & Prints sjefredaktør Peter Ollén forteller om visjonen for messen.

Sign, Print &. Promotion-messen arrangeres på X Meeting Point, Hellerudsletta, som ligger midt mellom Gardermoen lufthavn og Oslo sentrum. Det er gratis å melde seg på messen. Alle programpunkter og holdetider er tilgjengelig på messesiden.

Siste nytt

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

Fujifilm lanserer Revoria XMF PressReady Lite, en arbeidsflytløsning skreddersydd for mindre bedrifter som ønsker å automatisere arbeidsflyten sin.
1280x400_Revoria_XMF_PressReady_Lite_Image_0
Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Flere nye funksjoner i HPs programvare, inkludert en dedikert KI-agent og chatbot for trykkproduksjon, er utformet for å gjøre det enklere for skrivere å automatisere arbeidsflyter.
HP-Nio.-PR-foto
HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Les videre

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Den svenske forhandleren NI Solutions deltok på vårens Sign, Print & Promotion-messe for å bli bedre kjent med det norske markedet. I porteføljen sin har de to relativt nye varemerker innen storformat.
Flora 2 ver 2
Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Heidelberg inngår samarbeid med Manroland

Heidelbergs 175-års-jubileum markeres med nytt samarbeid med Manroland og åpning av verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg inngår samarbeid med Manroland