Fargeguider for å digitaltrykke neonfarger

Fire fargekart hjelper digitaltrykkere å lage neonfarger. Foto: Pressefoto

Ricoh har utviklet fargeguider for å gjøre det lettere for brukerne å produsere neonfarger i den femfargede digitalpressen Ricoh Pro C7200X. 1520 forskjellige prøver viser hvordan farger med neonegenskaper ser ut når de er inkorporert i et design.

Guiden som består av fire fargekart som heter Touch7 gir brukerne muligheten til å gjengi 1520 farger med neonegenskaper. Og det er ved hjelp av Ricohs femfargers printer Ricoh Pro C7200X at fargene kan lages.

Det skjer i prinsippet på to ulike måter. Ved å bruke neongul og neonrosa SCR, blir deler av den underliggende CMY erstattet med neontoner for å skape et renere og lysere utvalg av neonfarger. Neon Yellow og Neon Pink Overprint Guides brukes til å skrive ut toneren på toppen av CMY for å øke fargemetningen. Guiden viser 1520 eksempler på hvordan det kan se ut.

Åpner for muligheter
Ifølge Richard Ainge, grunnlegger og CTO for Touch7, kan neonguiden åpne store muligheter for kreative trykkere som ønsker å tilby sine kunder nye visuelt kraftfulle løsninger.

– Alle farger i dette, verdens første digitale neonfargeguider, bruker en neon-toner for å gi lyse, levende, kraftfulle resultater og utvide fargespekteret til Ricoh-printeren. De spenner fra dypmettede røde farger til subtile pastellfarger. Og produksjonen av den femte fargeformen er enkel og logisk.

«Enkelt å produsere»
Eef de Ridder, visepresident i Graphic Communications Group i Ricoh Europe, legger til:

– Fargeguider har lenge vært assosiert med Pantone, men neon- og pastellfargeguider er ikke egnet for digital produksjon. Touch7-guider har 1.520 digitale farger, og det er ikke nødvendig å blande spotfarger. Det resulterer bare i feil, sløsing og ekstra kostnader. Med Touch7 -guidene er det enkelt å produsere et visuelt imponerende og fengende trykt resultat.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Messe- og konferansevegger med Canons løsninger

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

I sin nyeste blogg forteller Canon om et besøk hos Marc Bric på Rud i Bærum for å sjekke om firmaet er fornøyde med sin nye Colorado 1630. De har brukt maskinen til produksjon av messe- og konferansevegger – da denne typen arrangementer nå er oppe og går igjen for fullt etter et par års pandemidvale.

Publisert av: