Bilfoliering med Arlons nye folier

På Papyrus stand under messen ble den nye serien med bilfolier vist i aksjon. Foto: Anja Degerholm

Sign, Print & Promotion-messen 2021

Hos Papyrus presenterer leverandøren Arlon sin siste kolleksjon av folier for bilfoliering. Arlon har spurt montørene hvilke forbedringer de ønsket å se i materialet – og lagd produktet basert på dette.

Den nye folien PCC, Premium Color Change, ble sluppet tidligere i år med 20 farger. Anders Joki, nordisk forretningsutviklingssjef i Arlon Graphics, sier at det er gjort en rekke forbedringer.

Anders Joki fra Arlon. Foto: Anja Degerholm

– Spesielt når det gjelder luftkanalsystemet som nå har blitt usynlig. Det betyr at resultatet ser mer ut som lakk enn som folie, sier han.
Andre ting som er fikset er problemer knyttet til sandkornlignende bobler i folien og lim som beveger seg under montering.
– Vi kaller det selvhelbredende lim, noe som gjør overflaten perfekt.

Ytterligere farger vil bli lagt til, Arlon forventer omtrent fem i kvartalet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Samarbeidet mellom Koenig & Bauer og Durst bærer frukter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Koenig & Bauer Durst GmbH hadde nylig verdenspremiere på den moduloppbygde VariJET 106. Det er en digital arkmaskin for kartongmarkedet. Den er, som firmanavnet antyder, utviklet i et fellesskap mellom trykkerileverandøren Koenig & Bauer og Rolls Roycen blant storformatprintere – Durst.

Publisert av: 

Future Book Forum 2021: Transformering av den trykte boken gjennom bærekraftig innovasjon

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressebilde

Bærekraft blir viktigere og viktigere for alle aktører i bokbransjen. Med det økte fokuset på bærekraft handler årets Canon Future Book Forum om å fremme bærekraftig innovasjon i alle deler av forlagsbransjen – fra hvordan bøker produseres, distribueres og er tilgjengelige for deres avtrykk på vår hverdag.

Publisert av: 

Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: