En times tur til Gmund i Tyskland

Papyrus tok en helt ny tilnærming da de inviterte sine nordiske kunder til å besøke Gmunds papirfabrikk i Tyskland. Det ble sendt ut en hyggelig invitasjon og de som svarte fikk en inspirasjonseske og lenke til et Teammøte.

Da tiden var inne, 26. og 27. oktober, bar det avsted til fabrikken, som produserer 48 forskjellige typer økologisk innfarget papir, hvor hvert ark kvalitetssjekkes og alt papir kan kjøpes til – i alle fall 2030. Så ettertrykk på samme papir bør ikke være et problem.

At to hele linjer i prøveboken består av blånyanser, forklarer Gmund at det er den vanligste logofargen. Så der må det være mange farger som ligger nær opptil hverandre.

– Også konvoluttene finnes i alle de 48 fargene, sier salgssjef Hans Ekelund. Og de kan bestilles – som papiret – i nettbutikken på engelsk, svensk og norsk.

Tags: , ,
Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Print Against War: Gir støtte til Ukraina

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.

Publisert av: 

EFI lanserer fem nye digitale front-ends til Konica Minoltas maskiner

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.

Publisert av: 

Ny digitalpresse til In-Trykk automatiserer produksjonen ytterligere

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressebilder

In-Trykk er et lite og tradisjonsrikt printsenter lokalisert sentralt i Oslo. De leverer digitaltrykk i alle formater til en lojal kundemasse i sitt nærområde – som kan være ganske stort. Firmaene ligger tett i tett i sentrale Oslo og de trenger printtjenester fortøpende.

Publisert av: