Bærekraftpris til Epson - igjen

PUBLISERT: 3 november 2021
OPPDATERT: 21 mars
Epson er tildelt EcoVadis Platinum for bærekraft for andre året på rad

Epson er tildelt platinastatus for bærekraft av EcoVadis for andre året på rad. Platinavurderingen, som ble etablert i 2020, viser at Epson er blant de én prosent beste selskapene i sin bransje.

Platinarangeringen er oppnådd som følge av Epsons globale bærekrafttiltak. Selskapets høye score innenfor miljø, bærekraftige innkjøp, arbeids- og menneskerettigheter og etikk plasserer Epson blant de én prosent beste i bransjen.

– Løsning av samfunnsproblemer og spesielt bærekraftig ressursbruk av underjordiske ressurser er plassert i hjertet av Epsons visjon og forretningsstrategi. Det er en stor anerkjennelse å få platinarangering for andre året på rad, sier Yasunori Ogawa, Global President i Epson.

– I tillegg til å sette ambisiøse mål for å oppnå vår miljøvisjon og bli karbonnegative og ikke bruke underjordiske ressurser innen 20501, fortsetter vi å implementere flere tiltak for å sikre god styring og sosialt ansvar på tvers av vår forsyningskjede, inkludert RBA 2-sertifisering ved noen av våre viktigste produksjonsfabrikker. Men mest av alt tror jeg platinarangeringen viser at Epson er et selskap som kundene kan stole på, at vi er fast bestemt på å oppnå bærekraftmål og at tar ansvar for å være en god virksomhet for samfunnet, legger Ogawa til.

EcoVadis er en uavhengig, anerkjent samarbeidsplattform for evaluering og vurdering av mer enn 75 000 virksomheter gjennom bruk av bærekraftvurderingskriterier som benyttes av frivillige organisasjoner, fagforeninger, internasjonale organisasjoner, lokale myndigheter og revisjonsvirksomheter.

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik