Antalis inngår europeisk samarbeidsavtale med Arlon Graphics

Fargerik og anvendelig selvklebende vinyl fra Arlon. Pressebilde.

Antalis, grossist i papir og andre medier, maskinvare og service for visuell kommunikasjon, har inngått en distribusjonsavtale med Arlon Graphics.

Arlon er en global produsent av innovative løsninger for skilt, display og grafisk industri og er spesielt anerkjent for selvklebende vinyler av høy kvalitet, med bruksområder som strekker seg fra avansert bildekor, via skilt til premium interiørdekorering. Antalis’ kunder får nå flere alternativer innen høykvalitets vinyl og tilhørende laminat som gir utmerket utskriftskvalitet og enklere etterbehandling, hevder Antalis i en pressemelding.

Flere eksempler på anvendelsesområder. Pressebilde.

Denne avtalen gir Antalis’ kunder tilgang til produkter med unike egenskaper, spesielt med tanke på større bilfolieringsoppdrag.

– Arlons fokus på utvikling av nye limtyper, kombinert med streng kvalitetskontroll, gjør selskapet til en perfekt partner for Antalis, forteller Christer Bratz, salgsdirektør for visuell kommunikasjon i Antalis Norge. – Vi er stolte av å distribuere Arlons produkter med SLX®+ og FLITE Technology®. Dette er en game changer som tillater montørene å jobbe raskere, med bedre kontroll og ikke minst: de kan fjerne folien raskt, påpeker Christer Bratz.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Samarbeidet mellom Koenig & Bauer og Durst bærer frukter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Koenig & Bauer Durst GmbH hadde nylig verdenspremiere på den moduloppbygde VariJET 106. Det er en digital arkmaskin for kartongmarkedet. Den er, som firmanavnet antyder, utviklet i et fellesskap mellom trykkerileverandøren Koenig & Bauer og Rolls Roycen blant storformatprintere – Durst.

Publisert av: 

Future Book Forum 2021: Transformering av den trykte boken gjennom bærekraftig innovasjon

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressebilde

Bærekraft blir viktigere og viktigere for alle aktører i bokbransjen. Med det økte fokuset på bærekraft handler årets Canon Future Book Forum om å fremme bærekraftig innovasjon i alle deler av forlagsbransjen – fra hvordan bøker produseres, distribueres og er tilgjengelige for deres avtrykk på vår hverdag.

Publisert av: 

Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: