Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

PUBLISERT: 22 november 2021
OPPDATERT: 22 november
Konica Minoltas etikettprinter Accurio Label 230. Foto: Pressebilde

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Løsningen er bundet sammen av programvaren AccurioPro Label Impose, som integrerer Accurio-etikettmaskinene i alle produksjonsprosesser. Utstyret kan også legges til flexoenhet slik at det kan trykkes med hvit og andre flexofarger.

To banebredder
Etikettskriveren Accurio Label 230 er utstyrt med Eye-mark, slik at den kan skrives ut med pasning på forhåndstrykte medier. Det er en rask maskin med opptil 23,4 m i minuttet og betjeningen er svært brukervennlig. Du kan bytte mellom to banebredder – 250 mm og 330 mm.

Foredling av etiketter
Etikettene kan foredles og stanses i MGI JETvarnish 3D Web, som kan printe både 2D- og 3D-effekt.

Nå har du en foredlet etikett, for eksempel til en vinflaske, men for å gi produktet ekstra verdi må det ligge i en kartong. Den kan skrives ut på en Accuriojet KM 1e med de patenterte skrivehodene, Dot Freeze Technology. Vinkartongen kan også foredles i en MGI JETvarnish.

Inkjet for bølgepapp
Konica Minoltas etikett- og emballasjeløsning inkluderer også en frakteske produsert på en Konica Minolta PKG-675i Precision Packaging Series.

Inkjetprinter for papplater i bølgepapp – PKG-675i Precision Packaging Series. Foto: Pressebilde

Konica Minolta har gitt ut en brosjyre som forteller mer om løsningen – og mulighetene for å få en komplett etikett- og emballasjeløsning, så vurderer du å ta del i et vekstområde, så er det inspirasjon å hente.

Klikk bildet for å komme til siden hvor man kan bestille brosjyren.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324