Adobe med ny løsning for småbedrifter

Ikoner fra sosiale media (SoMe). Pressebilde.

Sosiale medier har blitt en integrert del av mange menneskers hverdag, og stadig flere markedsfører seg ved å lage kreativt innhold til egne kanaler. En trend som har kommet for å bli, og som Adobe nå møter med et nytt kreativt program: Creative Cloud Express.

Programmet er basert på maler og er en betydelig videreutvikling av den populære Adobe Spark-appen, som ble lansert i 2016.

– Et malbasert kreativt verktøy som gjør at alle kan fortelle sin historie. Det sier Scott Belsky, produksjonssjef og visepresident for Creative Cloud.

Programmet har som mål å gjøre det enkelt og raskt å utvikle kreativt innhold som skiller seg ut. I motsetning til andre tjenester gir Creative Cloud Express tilgang til tusenvis av maler, 20 000 forskjellige fonter og 175 millioner lisensierte Adobe Stock-bilder. Alt drevet av samme teknologi som også står bak Adobes populære programmer Photoshop, Premiere og Acrobat.

Ifølge Scott Belsky er et av hovedelementene i appen at den skal være enkel å bruke.
– Alle har en historie å fortelle, og det er vårt oppdrag å gi alle muligheten til å uttrykke sine ideer. De nye funksjonene inkluderer:

  • Dra-og-slipp-funksjoner som gjør det raskt å tilpasse tusenvis av maler.
  • 20 000 forskjellige fonter og 175 millioner Adobe Stock-bilder.
  • Avanserte funksjoner som lar deg søke og utforske Adobe Stock Marketplace.
  • Videosammenslåing, GIF-konvertering og PDF-konvertering via Adobe Sensei.
  • Ensartethet på tvers av team med funksjoner for delte maler og delte merkevarer.
  • Muligheten til å lagre alt innhold på ett sted via integrasjoner med Creative Cloud Libraries.
  • Verktøy for publisering på sosiale medier via ContentCal-funksjonen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Konica Minolta: Emballasjetrykk i korte serier

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Flaggskipet for arkmatet tonerproduksjon i store volumer og en kompakt inkjetprinter for printing på emballasje av bølgepapp «on demand» i korte serier. Begge disse vil bli demonstrert i Konica Minoltas utstilling på Sign & Print Scandinavia.

Publisert av: