Utskriftsløsninger på tre områder

PUBLISERT: 4 januar 2022
OPPDATERT: 4 januar
Lars Haargard, markedssjef for OKI i nord-Europa håper på mange interessante samtaler under Sign&Print-messens tre dager. Foto: Pressebilde

Tilpasset og personlig er OKIs melodi på Sign & Print Scandinavia, 8.-10. februar, hvor de viser utskriftsløsninger for å lage etiketter, emballasje og transfertrykk.

OKI fortsetter sin reise etter den totale strategiske endringen de siste årene. Produsenten tilbyr nå kun utskriftsløsninger for grafisk orienterte bedrifter og for noen få utvalgte bransjer, for eksempel for hotell, detaljhandel og barnehager, ifølge Lars Haargard, markedssjef for OKI i Nord-Europa.
– I den grafiske sektoren satser vi på tre områder; etikettrykk, emballasjetrykk og transfertrykk. På alle tre områdene er personalisering, tilpasning og muligheten til å skrive ut i hvitt de viktigste parameterne. Og da er alle løsninger rimelige, så ROI ofte (return of investment) kan oppnås på 1-2 år.

«Rom for innovasjon»
Han forteller at målet på Sign & Print-messen er å inspirere besøkende til å tenke utenfor boksen.
– Vi vil vise eksempler på hvordan besøkende kan utvide sin virksomhet og tilby unike trykksaker uten store investeringer. Det vil være konkrete eksempler tilpasset den enkelte kunde og den besøkende. Vi ønsker å vise at det fortsatt er rom for innovasjon i en bransje fylt med erfarne og kompetente aktører.

OKIs pro 10-serie vises på Sign & Print Scandinavia, 8.–10. februar. Foto: Pressebilde

OKIs pro 10-serie, som skriver ut etiketter, enten det er enkeltetiketter eller opptil 500 eksemplarer, er en av flere maskinserier som demonstreres for messebesøkende.
– Konkrete utskriftsløsninger med fokus på personalisering og tilpasning på alle våre maskinvareplattformer er det vi skal vise frem på messen. I tillegg kommer nye samarbeidspartnere innen trykte medier.

Ønsker å møte bedrifter
Lars Hargaard håper og tror at den grafiske bransjen er klar for å komme til messen igjen:
– Så vi forventer mange samtaler med interessante bedrifter som ser etter nye forretningsområder som de kan tilby svensk næringsliv og privatkunder. Og kanskje møter vi noen nye forhandlere som hjelper oss med å tilby våre skrivere til den grafiske bransjen.

Sign & Print Scandinavia, 8.–10. februar, arrangert på Kistamässan i Stockholm. Alle besøkende og utstillere må fremvise vaksinasjonsbevis for å kunne delta på messen. Besøkende melder seg gratis på messen på messens nettsted.

Les videre

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

Nytt fra Lotus og Epilog hos Alvøen

Alvøen er en leverandør av merkesystemer for permanent merking og kutting av ulike materialer. På Sign, Print & Promotion presenterer de flere laserkutte- og merkesystemer.
GeirMyhrvold

Siste nytt

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

Norgespremiere for Plockmatics nye DigiFold Ultra

På Drupa i fjor drysset Plockmatic ut nyheter, ikke minst en oppgradert versjon av Morgana DigiFold Ultra. Den vises nå i Norge for første gang.
Plockmatic-1-1024x683