HP kjøper plastfri emballasjevirksomhet

PUBLISERT: 21 februar 2022
OPPDATERT: 21 februar
HP Inc har kjøpt opp den skotske flaskeprodusenten Choose Packaging. Pressebilde.

HP Inc har kjøpt opp den skotske flaskeprodusenten Choose Packaging som utmerker seg med å produsere flasker uten plastinnhold. Flaskene er laget av papir og kan inneholde en lang rekke flytende produkter.

HP kjøper Choose Packaging for å styrke deres bærekraftige emballasjetilbud. Choose Packagings patenterte teknologi er et alternativ til plastflasker, som de hevder er den eneste kommersielt tilgjengelige null-plast papirflasken i verden. Den papirbaserte flasken er biologisk nedbrytbar og laget av naturlig forekommende og ikke-giftige materialer.

– Dette oppkjøpet er et godt eksempel på hvordan vi fortsetter å styrke vårt tilbud innen attraktive vertikaler som bærekraftig emballasje, samtidig som vi går videre mot HPs bredere bærekraftsmål, sier HP Incs sjefstrateg og inkubasjonssjef Savi Baveja.

– Som et plastfritt emballasjeutviklingsselskap har vi med suksess skapt en teknologi som kan gi et bærekraftig alternativ til plastflasker for å bidra til å eliminere engangs PET-emballasje, sier Choose Packagings grunnlegger og administrerende direktør James Longcroft.

– HPs evner og ekspertise er i verdensklasse og kan bidra til å skalere vår innflytelse globalt. Vi er glade for å bli med i HP-teamet og kunne ikke ha valgt en bedre match i forhold til våre felles mål om virksomhet, teknologi, bærekraft og en verdiorientert kultur.

Choose Packaging samarbeider med mange store globale selskaper, inkludert Accolade Wines, Henkel og Malibu Rum.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324