HP kjøper plastfri emballasjevirksomhet

PUBLISERT: 21 februar 2022
OPPDATERT: 21 februar
HP Inc har kjøpt opp den skotske flaskeprodusenten Choose Packaging. Pressebilde.

HP Inc har kjøpt opp den skotske flaskeprodusenten Choose Packaging som utmerker seg med å produsere flasker uten plastinnhold. Flaskene er laget av papir og kan inneholde en lang rekke flytende produkter.

HP kjøper Choose Packaging for å styrke deres bærekraftige emballasjetilbud. Choose Packagings patenterte teknologi er et alternativ til plastflasker, som de hevder er den eneste kommersielt tilgjengelige null-plast papirflasken i verden. Den papirbaserte flasken er biologisk nedbrytbar og laget av naturlig forekommende og ikke-giftige materialer.

– Dette oppkjøpet er et godt eksempel på hvordan vi fortsetter å styrke vårt tilbud innen attraktive vertikaler som bærekraftig emballasje, samtidig som vi går videre mot HPs bredere bærekraftsmål, sier HP Incs sjefstrateg og inkubasjonssjef Savi Baveja.

– Som et plastfritt emballasjeutviklingsselskap har vi med suksess skapt en teknologi som kan gi et bærekraftig alternativ til plastflasker for å bidra til å eliminere engangs PET-emballasje, sier Choose Packagings grunnlegger og administrerende direktør James Longcroft.

– HPs evner og ekspertise er i verdensklasse og kan bidra til å skalere vår innflytelse globalt. Vi er glade for å bli med i HP-teamet og kunne ikke ha valgt en bedre match i forhold til våre felles mål om virksomhet, teknologi, bærekraft og en verdiorientert kultur.

Choose Packaging samarbeider med mange store globale selskaper, inkludert Accolade Wines, Henkel og Malibu Rum.

Siste nytt

Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

Konkurransen i grafisk bransje er hard. Trykkeriene og skiltmakerne har likeverdige maskiner og tilbyr ofte de samme produktene innen storformat. Hvordan kan man skille seg ut og finne lønnsomme jobber?
Antalis-kollage
Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Vil du være billigst i byen, eller den som tilbyr produkter som konkurrentene dine ikke selger? Uansett hva må du ha en forretningsstrategi for å navigere i markedet.
HP-Javier
HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Roland lanserer ny printer for strukturerte flater

Roland DG lanserer en ny versjon av Dimense-printeren for 3D-effekter på utskrifter.
da-640-social-post_square_web
Roland lanserer ny printer for strukturerte flater

Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Den israelske produsenten av digitalpresser, Landa Digital Printing, har søkt retten om å stanse rettslige skritt knyttet til deres akutte økonomiske krise. Selskapet har gjeld tilsvarende nesten fem milliarder kroner.
landas10cockpit-1536x654
Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Les videre

Potensial i krisetider: "Den perfekte muligheten for print"

Hvordan kan trykt kommunikasjon skjære gjennom den massive digitale støyen? Ifølge Mathew Faulkner, markedsførings- og innovasjonssjef for storformat hos Canon EMEA, har trykte medier kraften til å bli rakettdrivstoff for vekst. Ikke minst i turbulente tider.
Canon-Matthew-2-1024x683
Potensial i krisetider: «Den perfekte muligheten for print»

Etikettering via coboter nyhet fra Sidel

Sidel lanserer CoboREEL, en automatisert løsning for lasting av etikettruller. Den vil øke rullkapasiteten tre ganger sammenlignet med det som er tilgjengelig på markedet i dag.
CoboREEL_3x
Etikettering via coboter nyhet fra Sidel

Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Den svenske forhandleren NI Solutions deltok på vårens Sign, Print & Promotion-messe for å bli bedre kjent med det norske markedet. I porteføljen sin har de to relativt nye varemerker innen storformat.
Flora 2 ver 2
Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Kaffe med trykk i

Emballasjetrykkeriet Cabassi i Finland har lykkes med å trykke poser med kaffeblekk.
biopainovari-innovaatio_kai-lankinenx
Kaffe med trykk i