
For første gang arrangeres Visibel fagdagene. Målet er å gi innsikt og kunnskap for de som er utdannet innen eller jobber med design- og mediefag.
– Designbransjen har alltid vært en næring med mye endring. Kommunikasjonsmetoder følger publikum og mediekanaler – og endringer i disse betyr endringer i kompetansekravene til kommunikatøren. De seneste årene har ikke bare sosiale plattformer endret vår måte å kommunisere på, også høy strømmefart uansett hvor vi er, har satt sitt preg på innholdet medieflatene fylles med.
Må beherske design for alle plattformer
Der man tidligere tilpasset et design til forskjellige formater, ser vi nå at det å beherske grafisk design for trykksaker, animasjon for sosiale medier og filmproduksjon for nettsider gjerne forventes fra én og samme utøver. Derfor har vi laget fagdager for å gjøre verden litt enklere for alle som elsker å jobbe med design. Målet er å kurse og opplyse om hva som er nytt og hva du trenger å kunne for å fortsette å være en het potet, sier Eline Garmaker, markedssjef i IGM.
Visibel arrangeres av IGM, i samarbeid med Grafill og Fellesforbundet. Fagdagene går over to hele dager og er fylt med foredrag og inspirasjon fra blant andre Liebe Fonts fra Tyskland, Pantone & ColourHouse, Grafills advokat og Fellesforbundet. Deltakerne vil lære mer om både åndsverkloven, design for digitale og store flater – samt få et dypdykk i trendene som er på vei og om rettigheter i arbeidslivet. Til fagdagene kommer det også bransjeledere og rekrutterere til en prat om forventninger, dette kan bli en spennende paneldebatt der publikum er velkomne til å bidra med spørsmål.
Grafill viser også frem vinnerbøkene i Årets vakreste Bøker 2021 under fagdagene.
Fellesforbundet har støttet fagdagene økonomisk så Visibel skal være tilgjengelig for alle, prisen er 850 kr for begge dager.
Visibel vil foregå på Youngs på Youngstorget i Oslo 16. og 17. mars 2022, det vil også være mulig å delta digitalt.
For mer informasjon, se VisibelDagene.no