
Fraktselskapet DHL signerte nylig en avtale med Quadient i Sverige, om kjøp av et betydelig antall digitale pakkeskap. Utrullingen innledes i 2022, med plasseringer i de største regionene i Sverige.
– Denne avtalen styrker ytterligere Quadients satsing i Norden med mål om å bli den største leverandøren innen smarte pakkeskap-løsninger til transportører og forhandlere, sier Niklas Lundén, VP Sales and Operations Nordic hos Quadient.
For Quadient er samarbeidet med DHL strategisk svært viktig både i Norden og globalt, med et felles mål om å levere bedre og mer bærekraftige leveringstjenester til forretningskunder og forbrukere. Digitale pakkeskap gir kunden en betydelig større fleksibilitet i når og hvor de ønsker å hente pakkene sine, og det reduserer fraktkostnaden betraktelig for både transportør og kunde.
Managing director DHL e-Commerce Solutions, Jonas Lindell, sier dette om samarbeidet med Quadient; – Samarbeidet med Quadient er helt i tråd med at DHL tilbyr en større fleksibilitet for både kunder og nettbutikker. Med et bredere utvalg av pakkeskap kommer vi nærmere kundene våre og kan på en enklere måte være proaktive i å bygge opp vårt leveringsnettverk. Quadients løsning oppfyller også de høye kravene vi har til brukervennlighet og enkelhet i våre kundegrensesnitt.
– Våre smarte pakkeskap har ledende og sikker teknologi, er hardføre og bygget for å tåle Nordisk klima godt. Programvaren i skapene bygger på en «open network» løsning, der flere transportører, leveringsbedrifter og forhandlere kan levere inn i samme pakkeskap, noe vi ser blir mer og mer viktig i fremtiden, sier Niklas Lundén.