Skipnes starter ny kjede innen grafisk bransje: TRYKKERI.NO

PUBLISERT: 18 mars 2022
OPPDATERT: 21 mars
Markedsrådgiver Martin Olsen fra Skipnes skal være leder for den nye kjeden av trykkerier. Foto: Skipnes

Skipnes har tatt initiativ til å starte trykkeri.no som skal samle lokale trykkerier i én felles kjede.

Medlemsbedriftene forplikter seg til å bruke Skipnes på en større andel av offset-omsetningen sin. Skipnes vil tilby et topp moderne trykkeri til disposisjon med de miljøsertifiseringene som etterspørres.

Bakgrunn
«Konkurransen mot utenlandske aktører og større norske enheter har økt de siste årene,» skriver Skipnes. «Det kreves økonomiske muskler for å holde seg oppdatert og kunne investere i nytt produksjonsutstyr, samt være sertifisert på de ulike miljøkrav. Det er med andre ord tungt å drive alene i en grafisk bransje som stadig blir utfordret av ny teknologi og større konkurranse».

«Målet med samarbeidet i trykkerikjeden er at medlemsbedriftene fortsatt skal kunne være levedyktig og opprettholde arbeidsplasser. For å få til dette vil de få tilgang til flere produkter og tjenester, felles annonsering, kurs og faglig utveksling, miljøsertifiseringer på sine trykksaker, dra fordel av felles innkjøpsordninger og få et redusert investeringsbehov».

Tanken er at alle har en nytteverdi av dette og at man står sterkere sammen.

De lokale trykkeriene vil få:
• felles markedsføring
• flere produkter og tjenester
• kurs og faglig utveksling
• Sosiale samlinger med faglig påfyll og mulighet for å bygge større nettverk
• tilgang til miljøsertifiseringer
• felles innkjøpsordninger
• redusert investeringsbehov
• egen bestillingsportal

Det skal ikke koste noe å være medlemsbedrift. Leder for kjeden er markedsrådgiver Martin Olsen fra Skipnes.

Lenke: trykkeri.no

Les videre

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Hatlehols Grafiske tok over Unitrykk

Nytt fra Sunnmøre: Hatlehols Grafiske AS tok over Unitrykk AS fra 1. juni.
102646849

Aksell styrker sin kapasitet sammen med Ricoh

Ricoh Norge kunngjør signeringen av en betydelig ny ordre med Aksell i forbindelse med Drupa-messen i Düsseldorf. Avtalen gjelder tonerpressen Ricoh Pro C9500 som ble lansert i fjor høst.
Ricoh Aksell

Bransjens beste ble kåret under EDP Awards

Under Drupa delte European Digital Press Association (EDP) ut sine årlige priser EDP Awards. Totalt fikk 24 vinnere tildelt en plakett i sju ulike kategorier. Benny Landa fikk utmerkelsen ”Lifetime Achievement Award” som ble utdelt for første gang.
edpawards02024-highres-32-1024x683

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676