Agfa: Mange interessante leads

PUBLISERT: 7 april 2022
OPPDATERT: 7 april
Det var Anders Österberg og Nils-Arne Sletten hos Agfa som ønsket besøkende velkommen til Sign & Print Scandinavia. Foto: Claes Nordström

I starten av messen tok vi tempen til Anders Österberg hos Agfa Graphics, som viste en hel flyt i storformatproduksjon på Sign & Print Scandinavia.

– Bra, men rolig. Ikke veldig høyt tempo, men det har faktisk vært god interesse blant de besøkende som har kommet hit, sier Anders Österberg i Agfa Graphics om messen.

Agfas utstilling viser storformatskriveren Anapurna 1650i LED. En hybrid som skriver ut på både fleksible og stive materialer. I tillegg vises også web to print-løsninger. Produksjonsflyten kombineres med etterbehandling i et Kongsberg skjærebord.

Han viser til at enkelte andre aktører som pleier å stille ut på messen i storformatklassen i år valgte å droppe messen. Basert på det tiltrekkes flere av Agfas utstilling: – Det betyr at det blir ganske god interesse. Det vil også være en fordel for da får du rett selv når det ikke er mange andre her som du konkurrerer mot, sier Anders Österberg og legger til at de allerede har satt sammen en liste over interessante og potensielle interessenter de skal følge opp.

– Det har vært veldig interessante leads.

Les videre

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Alt for messen på en stand

Messeprodukter het tidligere Smarttelt og skiftet navn etter å ha utvidet sortimentet med produkter for messestand. På Sign, Print & Promotion viser de litt av hva de kan tilby.
Messeprod 3

Siste nytt

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2