WERA styrker seg i Telemark - satser i Bø

PUBLISERT: 28 april 2022
OPPDATERT: 21 mars
Hans Kristian Lahus, daglig leder i Superlativ Media omgitt av grafisk leder Dag Brekke-Rasmussen og daglig leder Kjersti Hole Haatveit i WERA. Foto: Wera

Det digitale kommunikasjonshuset; reklamebyrået og trykkeriet Wera AS – som har Telemark og Vestfold som sitt satsingsområde – styrker seg i øvre del av fylket. Wera kjøper aksjene i Superlativ Media AS som fortsetter sin virksomhet i Bø.

– Dette er et strategisk viktig grep for Wera som nå tar en markant posisjon i fylket. Med Superlativ Media på laget styrker det begge parter både faglig og kompetansemessig. Vi ser spennende synergier med dette grepet, og når vi fikk muligheten til å gå inn som eier i Superlativ Media var dette et riktig valg, sier daglig leder i Wera AS, Kjersti Hole Haatveit.

Wera er et 360 graders kommunikasjonshus som kan tilby alle tjenester innen reklame, kommunikasjon, posisjonering, merkevarebygging, web-utvikling og fysiske produkter. Nå gleder vi oss til å være enda tettere på markedet i øvre del av fylket, og sammen med flinke folk i Superlativ Media bidra til å videreutvikle den gode posisjonen selskapet har.
– Vi blir enda bedre rustet til å skape vekst for våre kunder, og vi ser fram til å få Superlativene med i Wera-familien, sier daglig leder Kjersti Hole Haatveit.
– Vi ser på dette som et riktig og spennende grep for Superlativ Media. Ved at Wera kjøper aksjene sikrer dette trygghet og stabil drift for våre ansatte og kunder framover. Vi skal fremdeles være på plass i Bøgata, Ulefoss og Seljord, sier eier Jan Arve Andersen.

Superlativ Media AS har i over 10 år etablert seg som et fullservice reklamebyrå i Midt- og Vest-Telemark. –Filosofien har alltid vært den samme: Ingen selger våre tjenester og produkter bedre enn fornøyde kunder. Derfor har vi vært opptatt av å ikke gjøre forskjell på kunder, uansett størrelse. Superlativ omsetter for ca 5 millioner kroner årlig. Tjenestespekteret består av grafisk design, webdesign/utvikling, tekst/ide, konsept, og film/foto. Det siste året har vi også tatt steget mot større kunder i Grenland og Oslo, avslutter Jan Arve Andersen.

– Vi ser fram til å bli med i Wera-familien, sier daglig leder i Superlativ Media, Hans Kristian Lahus. Han har allerede akslet daglig leder-trøya en stund og er full av optimisme over aksjekjøpet.
– Dette blir et viktig strategisk grep for Superlativ Media. Vi får et større miljø å kunne trekke veksler på, og ser at vi allerede nå kan utfylle Wera på filmproduksjon, strategisk rådgivning og digital satsing. Vi gleder oss til videre samarbeide, legger han til.
– For oss er det et viktig mål å ta en sterk posisjon innen vår bransje i Telemark og Vestfold i årene fremover. Vi er så heldig å ha dedikerte og dyktige ansatte som drar lasset sammen, og som trigges av å levere utover det kundene våre forventer.

– Vi er veldig glade for å få Superlativ Media inn i Wera-familien, og gleder oss til å jobbe tettere med dem. Vi er ambisiøse og har blant annet som mål å bli regionens ledende digitale kommunikasjonsbyrå, avslutter Kjersti Hole Haatveit.

Fakta om Superlativ Media:
Superlativ Media AS ble etablert i 2011 på Ulefoss som fullservice reklamebyrå med eget trykkeri. I januar 2012 ekspanderte bedriften til Bø i Midt-Telemark og fikk relativt raskt fotfeste i Midt – og Øvre Telemark. Byrået har opparbeidet seg en stor kundeportefølje og omsatte i 2021 for 5,5 millioner kroner.
I dag er driften spisset inn mot grafisk design, web og film/foto. Superlativ Media AS holder til i flotte nyoppussede lokaler sentralt i Bøgata ved RV36. Bedriften teller i dag fem årsverk.

Fakta om Wera:
Wera AS ligger i Porsgrunn og er trolig landets eldste reklamebyrå med historie tilbake til 1895. Grunnlaget ble lagt av Hermann Wergeland ved etablering av selskapet med fokus på trykkerivirksomhet. I 1902 ble Oluf Rasmussens trykkeri etablert i Skien, og i 2005 ble disse to til Wera AS. Selskapet har ambisjoner om å bli et av regionens ledende byrå innen digital kommunikasjon. Wera kan tilby sine kunder gode og effektive rådgivningstjenester innen strategi, utvikling, markedsføring, posisjonering, kommunikasjon, digitale tjenester og trykksaker. Selskapet har fokus på å løse kommunikasjons- og markedsutfordringer for kunder i Vestfold og Telemark. Selskapet har 16 ansatte og omsatte i 2021 for 18 millioner kroner.

Les videre

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Hatlehols Grafiske tok over Unitrykk

Nytt fra Sunnmøre: Hatlehols Grafiske AS tok over Unitrykk AS fra 1. juni.
102646849

Aksell styrker sin kapasitet sammen med Ricoh

Ricoh Norge kunngjør signeringen av en betydelig ny ordre med Aksell i forbindelse med Drupa-messen i Düsseldorf. Avtalen gjelder tonerpressen Ricoh Pro C9500 som ble lansert i fjor høst.
Ricoh Aksell

Bransjens beste ble kåret under EDP Awards

Under Drupa delte European Digital Press Association (EDP) ut sine årlige priser EDP Awards. Totalt fikk 24 vinnere tildelt en plakett i sju ulike kategorier. Benny Landa fikk utmerkelsen ”Lifetime Achievement Award” som ble utdelt for første gang.
edpawards02024-highres-32-1024x683

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676