Ny digitalpresse til In-Trykk automatiserer produksjonen ytterligere

In-Trykk har nylig anskaffet en Konica Minolta C4080 med den nye in-line firesiders trimmeren (TU-510) som har fått mye oppmerksomhet. På bildet ser vi både digitaltrykk og håndtrykk mellom Yalcin Ucarli fra In-Trykk (t.h.) og Tolly Kronback fra Konica Minolta. Pressebilde.

In-Trykk er et lite og tradisjonsrikt printsenter lokalisert sentralt i Oslo. De leverer digitaltrykk i alle formater til en lojal kundemasse i sitt nærområde – som kan være ganske stort. Firmaene ligger tett i tett i sentrale Oslo og de trenger printtjenester fortøpende.

Topp service, fleksibilitet og prima kvalitet på trykket er noe In-Trykk må levere og som kundene har blitt godt vant med, sier eier og hovedoperatør Yalcin Ucarli. En operatør må utføre et stort antall jobber ofte i små serier med korte tidsfrister. Effektivt og automatisert produksjonsutstyr er derfor helt nødvendig for at arbeidshverdagen skal gå opp. Hefter, flyers, menyer i ulike formater og roll-up er typiske applikasjoner.

Yalcin Ucarli er fornøyd med at supportpersonell lett tilgjengelig, da maskinen er avansert. Pressebilde.

Nå var det på tide å investere igjen, og det var ny digitalpresse som sto på ønskelisten. – Når vi skulle anskaffe en ny digitaltrykkmaskin var det viktig med gode og automatiserte løsninger for volumjobbene og en leverandør som støtter opp med råd og god support, sier Ucarli.
Valget av ny maskin falt på en Konica Minolta C4080 (81 ppm) med en inline booklet finisher med firkantrygg og trimming, en inline løsning for firesidig trimming av enkeltark og automatisk kalibrering og optimalisering av tosidig pasning. Den nye firesiders trimmeren ble spesielt godt mottatt.

Maskinen fra Konica Minolta kan med inline finishing bl.a. levere en fiks ferdig utfallende rillet 8-siders brosjyre.

–Nå slipper jeg tidkrevende og manuelt arbeid ved giljotinen, maskinen leverer ferdig utfallende trykk med eller uten rilling, fremhever Ucarli. Dette inkluderer også arkstørrelser opp til 860cm, som kan for eksempel gi en utfallende rillet 8-siders brosjyre rett ut av maskinen.
– Denne nye Konica Minolta løsningen har mye avansert funksjonalitet og jeg vi gjerne utnytte dette best mulig, da er det bra å ha supportpersonell lett tilgjengelig, avslutter Yalcin med et smil.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: