Etikettpresser fra Epson

PUBLISERT: 12 mai 2022
OPPDATERT: 12 mai
Den nye L-6534VW etikettpressen har blitt utstyrt med oransje blekk for å gi brukerne et bredere utvalg av farger sammen med CMYK og hvitt blekk. Foto: Pressebilde

Epsons nye etikettpresse i SurePress-serien kommer med oransje blekk. Produsenten oppgraderer også 4000-serien med nye modeller. Et nytt blekksystem og en videreutvikling av tørkeprosessen vil bidra til høyere produktivitet på filmunderlag.

Den nye etikettpressen L-6534VW skriver ut med CMYK pluss oransje blekk og med hvitt blekk som standard. I tillegg til et bredere utvalg av farger, tilbyr den lave driftskostnader og høy produktivitet og kan skrive ut på et bredt utvalg av papir- og filmsubstrater, ifølge Epson.

Den digitale pressen bruker Epsons LED UV-pinning-system for å kontrollere blekkdråpene for finere tonegradering, skarpere bilder og mer levende farger. Selskapet skriver at systemet tar fargenøyaktighet og konsistens til nye nivåer, noe som gir kundene mer skreddersydde muligheter til å møte deres krav. Hastigheten er oppgitt til å nå 50 meter per minutt når du kjører høyvolumsapplikasjoner.

Redusert håndtering

Richard Garp, salgssjef for Epson Norden. Foto: Privat

For å gjøre det enklere for operatøren og redusere manuelt arbeid, er det en berøringsskjerm for å håndtere de daglige etikettjobbene, Epsons proprietære teknologi Nozzle Verification Technology (NVT) og automatisk vedlikehold av skrivehodene.

– Vi utvikler kontinuerlig teknologien vår og denne kunngjøringen viser tydelig vår forpliktelse til å møte kundenes skiftende behov, sier Richard Garp, salgssjef for SurePress i Epson Norden.

Nytt i 4000-serien
Epson benytter også anledningen til å gi et løft til SurePress 4000-serien og introduserer SurePress L-4733A / AW. Blant nyhetene er et nytt blekksystem (AQ) for å gi forbedret bildekvalitet og fargestabilitet. Tørkeprosessen er også videreutviklet for å gi brukerne mulighet til å trykke på en større mengde underlag og for å ha høyere produktivitet på filmsubstrater.

Etikettpressen bruker et CMYKOG-blekksett for å gi et bredere utvalg av farger, og introduksjonen av hvitt og matt svart blekk øker fleksibiliteten til underlaget ytterligere, ifølge Epson. Blekket er UV- eller vannbasert og skal bedre møte behovene til kunder innen mat- og drikkevareindustrien, kosmetikk og farmasøytiske produkter samt industri- og husholdningsartikler.

– Epsons SurePress-serie av etikettpresser har et verdensomspennende rykte for kvalitet og allsidighet, oppsummerer Richard Garp.

SurePress L-4733A/AW. Foto: Pressebilde

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324