Automatiser mer med Zünd

PUBLISERT: 27 mai 2022
OPPDATERT: 27 mai
Henrik Larsson Hedblom og Martin Roed Nielsen fra Zünd i Skandinavia i forbindelse med fjorårets Fespa-messe i Amsterdam. Foto: Anja Degerholm

Når Zünd stiller ut på Fespa, er det med løsninger som kan automatisere hele den grafiske produksjonen. Målet er en så effektiv arbeidsflyt for hele utskrifts- og etterbehandlingsprosessen som mulig.

– I tillegg til maskinene våre Zünd S3 og Zünd G3, vil vi vise frem vår nyeste teknologi for å optimalisere og overvåke arbeidsflyter sammen med våre digitale skjæreløsninger. Alt fra å klargjøre filer for utskrift og skjæring, til å visualisere dem på skjærebordet for enklere håndtering og bruke robotløsninger for å fjerne kuttede deler fra skjærebordet, sier Henrik Larsson Hedblom, salgssjef i Sverige for Zünd Skandinavia.

Han skal delta på Fespa i Berlin sammen med salgssjef Martin Roed Nilsen og administrerende direktør Jacob Hansen.

Spar tid og minimer feil
Fokus på årets messe er å vise hvordan smart produksjon kan komme også de mindre bedriftene til gode, ved å unngå tidkrevende feil. Under live-demoer vises Zünds Pick & Place-brukergrensesnitt, som bruker en robot til å automatisk plukke opp de ferdigkuttede delene og plassere dem på ønsket sted.

For de som ønsker å finne ut hvor i produksjonsprosessen det er mulig å effektivisere, kan den nettbaserte overvåkings- og analyseprogramvaren Zünd Connect være et verktøy. Ved å analysere data fra alle brukere kan programmet beregne Overall Equipment Efficiency (OEE).

Vi i Zünd er overbevist om at dette er løsninger som både sparer tid og minimerer feil i produksjonen både for det lille trykkeriet og for større industrielle produsenter av grafiske produkter, sier Henrik Larsson Hedblom.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324