Etter navneskiftet: Spandex vil inspirere med klimasmarte produkter

Anna Sjöstrand, salgssjef i Spandex på ImagePerfects stand på Fespa. Foto: Claes Nordström

Schneidler er borte fra firmanavnet. Kort sagt er forhandlerens merkevare nå Spandex globalt. Anna Sjöstrand, salgssjef, forklarer hva som ligger bak navneendringen og hvilken retning selskapet tar for fremtiden. Samtidig lanseres en ny produktserie med selvklebende printbare folier som er i miljøets ånd.

Det var i begynnelsen av mai det nye navnet kom på plass. Alle selskaper innen Spandex-familien fikk ny logo og merket rulles nå ut i all kundekommunikasjon. Ifølge salgssjef Anna Sjöstrand ble navneendringen gjennomført for å tydelig vise hva Spandex står for:

– Det er viktig at kunder over hele verden ser på oss som et samlet selskap under ett navn og en merkevare. Vårt nye slagord «Inspiring Creativity» sier at vi har mye spesialistkunnskap og deler den gjerne med oss. Med disse styrkene skal vi hjelpe bedrifter innen visuell kommunikasjon til å se mulighetene og utnytte dem.

Betyr navneendringen noen endringer for kunder i Norden?

– Nei, det eneste er at det kommer et nytt juridisk navn som må endres i kundenes system.

Hvordan vil produktutvalget ditt endre seg i fremtiden med maskiner og materialer. Går du i noen spesiell retning?

– Øko-smarte produkter er noe som blir stadig mer etterspurt. Mange leverandører tilbyr flere PVC-frie materialer og vårt eget merke ImagePerfect har nettopp lansert de første materialene i en hel rekke miljøsmarte produkter. Maskiner blir også mer miljøvennlige, så miljø er helt klart et viktig område for oss og våre kunder.

Klimatenkning i materialalternativer
Den nye produktserien ImagePerfect EverGreen består av selvklebende utskrivbare folier – PVC-frie. Lanseringen kom på FESPA-messen i Berlin.

– Det er ikke bare et produkt men et helt konsept med grønne produkter. Selvfølgelig pvc-fri film men man har gått et skritt videre så alt i produktet er resirkulerbart og miljøsmart – kjerne, liner, holder (coreholder), plasten rundt rullen og boksen har en «lås» så du ikke må bruke tape og så videre.

– Trinn én er standardproduktene for trykk og skjæring av vinyl som vi skal ha på lager etter sommeren. Så vil etter hvert nesten hele ImagePerfect-serien være tilgjengelig som EverGreen som et alternativ til de nåværende. Kun for kunden å velge!

Flatbed fra Fujifilm
På maskinsiden er den nye Acuity Prime fra FujiFilm, en planskriver som skriver ut på en rekke stive og fleksible materialer. Bordet har fem valgbare vakuumsoner og det er mulig å trykke med primer for bedre vedheft til for eksempel glass.

Hva vil være dine fokusområder fremover, spesielt i Sverige og de nordiske landene i år?

– Jeg kan bare svare for Sverige og selvfølgelig vil bærekraftige produkter være et stort fokus og da ikke bare ImagePerfect EverGreen men også utskrivbare wrap-folier, 3M IJ280 og Avery SP1504 som er virkelig gode produkter. Et annet område vi har stort fokus på er interiørdesign med Cover Styl, 3M Dinoc og 3M Fasara, men også vindusfilm og tekstiler. Her ser vi et stort potensial og vi har et bredt produktspekter.

– Vi tror også på stor vekst for våre platematerialer som Forex, Kapa, ​​​​acrylic og Re-board nå som messer og arrangementer endelig har startet opp igjen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Messe- og konferansevegger med Canons løsninger

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

I sin nyeste blogg forteller Canon om et besøk hos Marc Bric på Rud i Bærum for å sjekke om firmaet er fornøyde med sin nye Colorado 1630. De har brukt maskinen til produksjon av messe- og konferansevegger – da denne typen arrangementer nå er oppe og går igjen for fullt etter et par års pandemidvale.

Publisert av: