Summa kjøper Valiani

PUBLISERT: 16 juni 2022
OPPDATERT: 21 mars
Geert Pierloot (tv), administrerende direktør hos Summa, og Nico Valiani, administrerende direktør for Valiani ser frem til et utbytterikt samarbeid.

Summa kjøper Valiani for å styrke sin posisjon innen etterbehandlingsutstyr. Begge selskapene vil fortsette å operere under sine nåværende selskapsnavn og vil utfylle hverandre for å tilby kundene et enda bredere spekter av skjæreløsninger.

Med hovedkontor i Certaldo, Firenze, Italia, er Valiani en utvikler og produsent av små til mellomstore flatbed-skjærebord med et verdensomspennende distribusjonsnettverk. I tillegg har Valiani en lang historie innen innrammingsindustrien og er en pioner i å konvertere dette markedet til digitale løsninger. Det inkluderer å designe og kutte papprammer og tilby passepartout-verktøy for skråsnitt. Deres innovative tilnærming har tillatt dem å vokse inn i andre markeder.

Nico Valiani, administrerende direktør og sønn av grunnleggeren av selskapet, er begeistret:
– De siste årene har vi fornyet porteføljen vår med et bredere spekter av løsninger. Nå begynner dette å lønne seg med betydelig vekst. Men jeg tror det fortsatt er mye mer potensiale. Derfor er min familie og jeg overbevist om at det å være en del av Summa-gruppen vil akselerere veksten vår og gi kundene våre langt flere muligheter.

– Siden forhandlingene startet, har min forståelse av Valiani-selskapet og dets produkter vokst mer og mer, sier Geert Pierloot, administrerende direktør i Summa. – Jeg ser frem til å jobbe med Nico og teamet hans. I denne fusjonen ser jeg en absolutt vinn-vinn ettersom den kombinerer styrkene til begge selskapene. Vi kan bidra til å akselerere Valianis vekst og utvide porteføljen vår med Valianis løsninger.

– Våre produktserier er ekstremt komplementære, legger Christof Van Driessche, Chief Commercial Officer i Summa til. – Selv om det mest populære og attraktivt prisede Summa F1612 flatbordet har et lite og unikt fotavtrykk, er det fortsatt mange kunder som leter etter mindre, rimeligere løsninger. Derfor er fusjonen et spennende steg og oppfyller Summas ambisjon om å øke sin tilstedeværelse i andre markeder og styrke vår posisjon i emballasjemarkedet.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01