Zoom Grafisk konkurs

Ari Hauksson

Det ble åpnet konkurs i Zoom Grafisk AS i Drammen tirsdag ettermiddag. Ni ansatte mister dermed jobben.
– Det er en trist dag. Vi forsøkte å redde selskapet, og hadde vekst i første halvår, men veksten gikk for sakte, sier Bjørn Einar Kihl, styreleder i Zoom Grafisk AS til Drammens Tidende.
Fredag 5. august bestemte styret i selskapet å begjære oppbud, og tirsdag 8. august ble konkursen åpnet. Kihl sier til avisen at det først og fremst var pandemien som var årsaken til konkursen, samt at de mistet en større kunde som hadde stått for nesten en tredkedel av omsetningen. De økte strømprisene rammet også hardt.

Zoom Grafisk AS har røtter som strekker seg helt tilbake til 1851 og Harald Lyche. Det var året Harald Lyche startet opp aksidenstrykkeri i Drammen. Det var i 2000 at Zoom Grafisk startet opp med Ari Daniel Hauksson og tre andre ansatte. De eier Zoom gjennom Ty Holding der Hauksson igjen eier 51 prosent.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: