Økt automatisering skal få flere til å velge inkjet

Ricoh Pro VC70000e er det siste tilskuddet til Ricohs prisbelønte familie av inkjet-printere. Foto: Pressebilde

Hastighet, kvalitet og pålitelighet. Det er tre ord som Ricoh bruker for å beskrive den nye Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk trykkpresse som bygger på tidligere rull-printere i serien med kontinuerlig inkjet-teknologi.

Med denne høyhastighetspressen ønsker Ricoh å akselerere overgangen fra offset til digitaltrykk og utvide mulighetene for trykkerier til å finne nye forretningsområder å operere i. Ifølge produsenten er den egnet for produksjon av krevende applikasjoner som tilpasset markedsføring og DM-kampanjer. Dette kommer frem i en pressemelding fra Ricoh.

Den nye inkjet-printeren er en videreutvikling av Ricoh Pro VC70000 som kom i 2018 og ble tildelt en EDP Award i 2019. Både maskinvare og programvare er oppgradert i den nye modellen. Blant andre nyheter er introduksjonen av en spesialenhet for bestrykning som skal øke underlagets fleksibilitet og forbedre både fargeskala og bildeskarphet.

 

Eef de Ridder (til høyre) mottar en EDP Award 2019 for Ricohs Pro VC70000 inkjet-printer, forgjengeren til Pro VC70000e.

Kombinasjon av AI og ML
Som svar på mange selskaper som sliter med problemet med å finne kvalifiserte arbeidstakere har VC70000e også blitt utstyrt med en rekke funksjoner som automatiserer flyten, og kombinerer AI (kunstig intelligens) og ML (maskinlæring). Skriveren er blant annet utstyrt med inspeksjons- og sporingssystemet Ricoh Pro Scanner Option, som gir konstant tilbakemelding på status på maskinen og jobben.

– Pro VC70000e vil hjelpe kundene med å automatisere produksjonen og overvinne utfordringene de opplever som følge av papirmangelen. Den originale Pro VC70000s patenterte tørketeknologi åpnet døren til nye muligheter innen inkjet-kvalitet med kontinuerlig mating, og denne nye modellen er neste fase i vår fortsatte utvikling for å levere innovasjon i verdensklasse for inkjet-systemer, sa Eef de Ridder, visepresident for grafisk kommunikasjon hos Ricoh Europe.

Mulig å oppgradere
Alle funksjonene til Ricoh Pro VC70000e er tilgjengelige som oppgraderinger for eksisterende brukere av den tidligere modellen Ricoh Pro VC70000.

Printeren er allerede tilgjengelig i hele EMEA-regionen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: