Danske Print og Media går sammen med Sign&Print

Peter Ollén, forlegger og messearrangør hos AGI Publishing House

Etter å ha jobbet tett sammen i syv år, har danske Print og Medier og selskapet bak Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet å fusjonere. Så fra nå av skal nyhetsbrevet, nettsiden og magasinet Print og Medier hete Sign Print & Pack.

AGI Publishing House gir ut nyhetsbrev og magasiner i både Norge og Sverige, og holder grafiske messer i Danmark, Finland, Norge og Sverige. Med sammenslåingen av Print og Medier og AGI Publishing House er Sign&Prints skandinaviske merkevare nå fullt integrert i Danmark.

Søren Winsløw fortsetter som sjefredaktør i Sign Print & Pack Denmark, så ingenting har endret seg på den fronten. Han kompletteres i redaksjonen av Henrik Christiansen, som vil ha sitt fokus på pakking, automatisering og roboter.

– Det har ligget i kortene lenge, men det er alltid litt vanskelig å gi slipp på et prosjekt man har vært med på å sette i gang. Men jeg er ikke i tvil om at det er det rette å gjøre. Det er allerede lagt ned et stort solid arbeid for å gjøre overgangen så smidig som mulig, og vi gleder oss til nå å jobbe sammen i den større skandinaviske redaksjonen, sier Søren Winsløw.

– Vi satser nå stort på nyhetsformidling i Danmark, sier Sign&Prints-utgiver Peter Ollén. Den umiddelbare forskjellen er at nyhetsbrevet fremover kommer to ganger i uken og sendes til nesten 11.000 mottakere. Det er en dobling av publiseringsfrekvensen og mer enn tredobling av antall mottakere sammenlignet med tidligere. Allerede i august kommer vi også ut med det første trykte bladet, som så følges opp av enda et til høsten.

Søren satser på å profilere det nye varemerket sterkt i forkant av Sign, Print & Pack-messen i Odense 14. og 15. september.

Nettsted: https://signprintpack.dk/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: