Corel gjennomgår en fullstendig rebranding og gjør samtidig en navneendring.
Det nye navnet i Corels rebranding-reise er allerede spikret – Alludo. I fjor hadde teknologiselskapet mer enn 2,5 millioner betalende kunder i mer enn 130 land på tvers av ulike bransjer. Dette skriver selskapet i en pressemelding.
Programvare for grafisk produksjon
Alludo har flere merker i sin portefølje, inkludert den grafiske programvarepakken CorelDRAW, for designere av blant annet skilt, visuell kommunikasjon og emballasje. Annen programvare inkluderer Parallels, MindManager og WinZip. Alle disse produktnavnene vil forbli under hovedmerket Alludos paraply.
Ifølge Alludo er rebrandingen de gjør nå en del av selskapets forpliktelse til å gjenoppfinne fremtidens arbeid – ikke bare hvor folk jobber, men også hvordan, når og hvorfor de jobber.
Vokse organisk og med oppkjøp
Corel ble grunnlagt i 1985 og har gjennom årene utviklet seg gjennom oppkjøp av flere programvaremerker. Ifølge selskapet skal navnet Alludo (uttales som «all you do») representere en sammenhengende identitet fremover, mens navnet skal gi en pekepinn på selskapets mål: å styrke «alt du gjør». Selskapet skriver videre i pressemeldingen at de vil fortsette å fokusere på vekst. Både organisk og gjennom fusjoner og oppkjøp.