Corel skifter navn

PUBLISERT: 25 september 2022
OPPDATERT: 25 september
Et eksempel på hvordan det kan se ut i CorelDRAW – programvarepakken for grafisk produksjon. Foto: Pressebilde

Corel gjennomgår en fullstendig rebranding og gjør samtidig en navneendring.

Det nye navnet i Corels rebranding-reise er allerede spikret – Alludo. I fjor hadde teknologiselskapet mer enn 2,5 millioner betalende kunder i mer enn 130 land på tvers av ulike bransjer. Dette skriver selskapet i en pressemelding.

Programvare for grafisk produksjon
Alludo har flere merker i sin portefølje, inkludert den grafiske programvarepakken CorelDRAW, for designere av blant annet skilt, visuell kommunikasjon og emballasje. Annen programvare inkluderer Parallels, MindManager og WinZip. Alle disse produktnavnene vil forbli under hovedmerket Alludos paraply.

Ifølge Alludo er rebrandingen de gjør nå en del av selskapets forpliktelse til å gjenoppfinne fremtidens arbeid – ikke bare hvor folk jobber, men også hvordan, når og hvorfor de jobber.

Vokse organisk og med oppkjøp
Corel ble grunnlagt i 1985 og har gjennom årene utviklet seg gjennom oppkjøp av flere programvaremerker. Ifølge selskapet skal navnet Alludo (uttales som «all you do») representere en sammenhengende identitet fremover, mens navnet skal gi en pekepinn på selskapets mål: å styrke «alt du gjør». Selskapet skriver videre i pressemeldingen at de vil fortsette å fokusere på vekst. Både organisk og gjennom fusjoner og oppkjøp.

Les videre

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2