Fujifilm utvikler inkjetprinter sammen med Barberán

PUBLISERT: 24 oktober 2022
OPPDATERT: 19 desember
I slutten av neste år kommer inkjetprinteren på markedet. Foto: Pexels.

Nå er det klart at Fujifilm slår seg sammen med det spanske selskapet Barberán for å produsere en ny «single pass»-inkjetprinter. Den nye digitale inkjetmaskinen er planlagt lansert sent i 2023.

Med en lengde på 30 meter og en utskriftshastighet på 6.000 kvadratmeter i timen vil printeren kunne skrive ut på ulike skiltmedier opp til en bredde på 1,6 meter. Den nye inkjet-maskinen vil også ha innebygget motor og bruke Fujifilms eget blekk.

I to år har de to selskapene forhandlet og nå offentliggjør de nyheten.

– Vår unike ekspertise på blekk, kombinert med Barberáns kunnskap innen maskinvareutvikling, gjør dette til det perfekte partnerskapet for å produsere avanserte skilt- og displayprintere, sier Fujifilms David Burton i en pressemelding.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

EFI tenker utenfor boksen – lanserer unikt system for esketrykk

På Drupa presenterte EFI en løsning sammen med Packsize for personalisert fullfargetrykk på bølgepappemballasje - men også andre inkjetnyheter.
EFI-3-1024x683

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324