Fujifilm utvikler inkjetprinter sammen med Barberán

PUBLISERT: 24 oktober 2022
OPPDATERT: 19 desember
I slutten av neste år kommer inkjetprinteren på markedet. Foto: Pexels.

Nå er det klart at Fujifilm slår seg sammen med det spanske selskapet Barberán for å produsere en ny «single pass»-inkjetprinter. Den nye digitale inkjetmaskinen er planlagt lansert sent i 2023.

Med en lengde på 30 meter og en utskriftshastighet på 6.000 kvadratmeter i timen vil printeren kunne skrive ut på ulike skiltmedier opp til en bredde på 1,6 meter. Den nye inkjet-maskinen vil også ha innebygget motor og bruke Fujifilms eget blekk.

I to år har de to selskapene forhandlet og nå offentliggjør de nyheten.

– Vår unike ekspertise på blekk, kombinert med Barberáns kunnskap innen maskinvareutvikling, gjør dette til det perfekte partnerskapet for å produsere avanserte skilt- og displayprintere, sier Fujifilms David Burton i en pressemelding.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Iskald presisjon når storselger får sin etterfølger

Lanseringen av oppfølgeren til bestselgeren Epson SC-S40600 er nå annonsert. Den nye SC-S7100 er en firefarget øko-solvent-printer med blant annet ny teknologi for skrivehodene og forbedret produktivitet.
sc-s7100

Et bredt repertoar tiltrakk seg nye kunder

Med sin deltakelse på Sign, Print & Promotion ønsket Ricoh å vise at de er mer enn arkmatede digitalpresser. Det lyktes de godt med.
Ricoh 1

NIZE: «Folk drar til messer for å se maskiner»

NIZE equipment hadde en enda større stand på årets Sign, Print & Promotion enn på forrige messe. Dette for å få plass til den nylig lanserte Nyala 5 fra SwissQprint og skjærebordet Spark fra Elitron, som er relativt nytt i porteføljen.
Nize 1