Suksess for Canons Arena 22

PUBLISERT: 26 oktober 2022
OPPDATERT: 19 desember
Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk sier Canons markedsdirektør Svein Trønnes. Foto: Canon Marked.

300 deltakere besøkte Canons arrangement Arena 22 som var en fagmesse for grafisk bransje som gikk over to dager.

På programmet sto dagsaktuelle temaer, foredrag og ny teknologi.

Canon hadde forberedt seg med komplett studio for sendinger, showrom med fokus på hvordan arbeidshverdagen kan gjøres mer effektiv, og selvsagt var firmaets “grafiske fabrikk” Image Factory oppdatert med produksjonsløsninger og produkteksempler.

Svein Trønnes, Marketing Director for Canon Norge, forteller i en pressemelding at det knapt var et ledig sete under foredragene om helse, sikkerhet og personvern.

“Kjendislege” Wasim Zahid viste seg å være teknologientusiast og bruker av avansert fotoutstyr fra Canon. Hans fortalte om teknologiens fordeler og ulemper, at den kan gjøre oss mer kreative og produktive, og det motsatte hvis den ikke brukes på rett måte.

Jurist og GDPR-spesialist Anja Lange fra Advokatfirmaet Selmer fortalte om at man risikerer bøter og straff til selskaper som bryter GDPR-reglene.

Fagdirektør Roar Thon fra Nasjonal sikkerhetsmyndighet har bakgrunn fra både Forsvaret og Politiet, og kjenner trusselbildet bedre enn de fleste.

Canon stilte opp med hele sin stab av selgere, markedsførere, rådgivere og produktspesialister, og det var også med representanter fra partnere som Mnemonic, Axaz, Scrive, Plockmatic med flere.

Forrige Arena av denne størrelsen ble arrangert sommeren 2018.

–Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk, slik som her, og det har vært et stort savn under pandemitiden, sier Svein Trønnes og mener det ikke kommer til å gå fire år til neste Arena.

Han tror at mange kunder som deltok på fagmessen har fått øynene opp for nye forretningsområder, ny teknologi og nye muligheter.

Les videre

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Alt for messen på en stand

Messeprodukter het tidligere Smarttelt og skiftet navn etter å ha utvidet sortimentet med produkter for messestand. På Sign, Print & Promotion viser de litt av hva de kan tilby.
Messeprod 3

Siste nytt

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek