
300 deltakere besøkte Canons arrangement Arena 22 som var en fagmesse for grafisk bransje som gikk over to dager.
På programmet sto dagsaktuelle temaer, foredrag og ny teknologi.
Canon hadde forberedt seg med komplett studio for sendinger, showrom med fokus på hvordan arbeidshverdagen kan gjøres mer effektiv, og selvsagt var firmaets “grafiske fabrikk” Image Factory oppdatert med produksjonsløsninger og produkteksempler.
Svein Trønnes, Marketing Director for Canon Norge, forteller i en pressemelding at det knapt var et ledig sete under foredragene om helse, sikkerhet og personvern.
“Kjendislege” Wasim Zahid viste seg å være teknologientusiast og bruker av avansert fotoutstyr fra Canon. Hans fortalte om teknologiens fordeler og ulemper, at den kan gjøre oss mer kreative og produktive, og det motsatte hvis den ikke brukes på rett måte.
Jurist og GDPR-spesialist Anja Lange fra Advokatfirmaet Selmer fortalte om at man risikerer bøter og straff til selskaper som bryter GDPR-reglene.
Fagdirektør Roar Thon fra Nasjonal sikkerhetsmyndighet har bakgrunn fra både Forsvaret og Politiet, og kjenner trusselbildet bedre enn de fleste.
Canon stilte opp med hele sin stab av selgere, markedsførere, rådgivere og produktspesialister, og det var også med representanter fra partnere som Mnemonic, Axaz, Scrive, Plockmatic med flere.
Forrige Arena av denne størrelsen ble arrangert sommeren 2018.
–Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk, slik som her, og det har vært et stort savn under pandemitiden, sier Svein Trønnes og mener det ikke kommer til å gå fire år til neste Arena.
Han tror at mange kunder som deltok på fagmessen har fått øynene opp for nye forretningsområder, ny teknologi og nye muligheter.