Suksess for Canons Arena 22

PUBLISERT: 26 oktober 2022
OPPDATERT: 19 desember
Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk sier Canons markedsdirektør Svein Trønnes. Foto: Canon Marked.

300 deltakere besøkte Canons arrangement Arena 22 som var en fagmesse for grafisk bransje som gikk over to dager.

På programmet sto dagsaktuelle temaer, foredrag og ny teknologi.

Canon hadde forberedt seg med komplett studio for sendinger, showrom med fokus på hvordan arbeidshverdagen kan gjøres mer effektiv, og selvsagt var firmaets “grafiske fabrikk” Image Factory oppdatert med produksjonsløsninger og produkteksempler.

Svein Trønnes, Marketing Director for Canon Norge, forteller i en pressemelding at det knapt var et ledig sete under foredragene om helse, sikkerhet og personvern.

“Kjendislege” Wasim Zahid viste seg å være teknologientusiast og bruker av avansert fotoutstyr fra Canon. Hans fortalte om teknologiens fordeler og ulemper, at den kan gjøre oss mer kreative og produktive, og det motsatte hvis den ikke brukes på rett måte.

Jurist og GDPR-spesialist Anja Lange fra Advokatfirmaet Selmer fortalte om at man risikerer bøter og straff til selskaper som bryter GDPR-reglene.

Fagdirektør Roar Thon fra Nasjonal sikkerhetsmyndighet har bakgrunn fra både Forsvaret og Politiet, og kjenner trusselbildet bedre enn de fleste.

Canon stilte opp med hele sin stab av selgere, markedsførere, rådgivere og produktspesialister, og det var også med representanter fra partnere som Mnemonic, Axaz, Scrive, Plockmatic med flere.

Forrige Arena av denne størrelsen ble arrangert sommeren 2018.

–Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk, slik som her, og det har vært et stort savn under pandemitiden, sier Svein Trønnes og mener det ikke kommer til å gå fire år til neste Arena.

Han tror at mange kunder som deltok på fagmessen har fått øynene opp for nye forretningsområder, ny teknologi og nye muligheter.

Les videre

Landets kanskje viktigste trykkeri er modernisert

Universitet i Oslo (UiO), med over 27 000 studenter og 6 600 ansatte, rommer ikke bare en institusjon for læring – men også et avgjørende trykkeri. Det lille, men betydningsfulle, og svært effektive Grafisk senter har i samarbeid med Canon gjennomført en omfattende moderniseringsprosess med fokus på kvalitet, bærekraft og effektivitet.
Trykkeriet UiO-kopi

Zünd viser løsninger for økt automatisering

Digitalisering, automatisering og innovasjon oppsummerer hva skjærebordprodusenten Zünd viser på Fespa. Blant nyhetene er et kameraalternativ for deres største skjærebord.
Zund-Fespa-1

Direct Color Systems viser LED-printere på Fespa

Direct Color Systems vil demonstrere sine LED-skrivere på Fespa. UV-44 DTS flatbed ble utgitt i fjor og er en allsidig mellomformatskriver.
directcolors_led_printere

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag