Suksess for Canons Arena 22

PUBLISERT: 26 oktober 2022
OPPDATERT: 19 desember
Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk sier Canons markedsdirektør Svein Trønnes. Foto: Canon Marked.

300 deltakere besøkte Canons arrangement Arena 22 som var en fagmesse for grafisk bransje som gikk over to dager.

På programmet sto dagsaktuelle temaer, foredrag og ny teknologi.

Canon hadde forberedt seg med komplett studio for sendinger, showrom med fokus på hvordan arbeidshverdagen kan gjøres mer effektiv, og selvsagt var firmaets “grafiske fabrikk” Image Factory oppdatert med produksjonsløsninger og produkteksempler.

Svein Trønnes, Marketing Director for Canon Norge, forteller i en pressemelding at det knapt var et ledig sete under foredragene om helse, sikkerhet og personvern.

“Kjendislege” Wasim Zahid viste seg å være teknologientusiast og bruker av avansert fotoutstyr fra Canon. Hans fortalte om teknologiens fordeler og ulemper, at den kan gjøre oss mer kreative og produktive, og det motsatte hvis den ikke brukes på rett måte.

Jurist og GDPR-spesialist Anja Lange fra Advokatfirmaet Selmer fortalte om at man risikerer bøter og straff til selskaper som bryter GDPR-reglene.

Fagdirektør Roar Thon fra Nasjonal sikkerhetsmyndighet har bakgrunn fra både Forsvaret og Politiet, og kjenner trusselbildet bedre enn de fleste.

Canon stilte opp med hele sin stab av selgere, markedsførere, rådgivere og produktspesialister, og det var også med representanter fra partnere som Mnemonic, Axaz, Scrive, Plockmatic med flere.

Forrige Arena av denne størrelsen ble arrangert sommeren 2018.

–Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk, slik som her, og det har vært et stort savn under pandemitiden, sier Svein Trønnes og mener det ikke kommer til å gå fire år til neste Arena.

Han tror at mange kunder som deltok på fagmessen har fått øynene opp for nye forretningsområder, ny teknologi og nye muligheter.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324