Antalis overtar portefølje med finpapir

PUBLISERT: 9 november 2022
OPPDATERT: 19 desember
Arjowiggins selger sine varemerker til Antalis som tidligere har vært forhandlere av disse. Foto: Antalis

Antalis kjøper opp den globale varemerkeporteføljen med design- og premiumpapir fra Arjowiggins.

Oppkjøpet gjelder merkene Conqueror, Curious Collection, Rives, Keaykolour og Pop’Set. Antalis overtar merkevarene fra Arjowiggins Scotland Limited, som historisk sett produserte disse premium- og designerpapirene, men som ble satt under administrasjon i september i år.

– Vi er glade for å kunne tilby en langsiktig fremtid for disse ikoniske merkevarene, forklarer Xavier Jouvet, leder for Antalis Groups forretningsområde Papers i en pressemelding.

Emballasje og trykksaker

Sammen med sin eksisterende merkevare Olin har Antalis også tidligere tilbudt papirporteføljen fra Arjowiggins. De ulike merkene som inngår har historisk blitt brukt av trykkerier, merkeeiere og kreative byråer for produksjon av trykte medier. Alt fra skrivesaker, invitasjoner og brosjyrer til årsrapporter og pakkeløsninger med mer.

Kjøpt omfattende inventar

Antalis har allerede begynt å snakke med leverandører slik at Arjowiggins-porteføljen kan leve videre.

– Vi jobber allerede med å relansere disse merkene med støtte fra utvalgte leverandører for et fornyet sortiment med fokus på høy kvalitet og god service. Parallelt med dette har vi også kjøpt inn et omfattende lager av eksisterende varer fra disse merkene. Denne ekstra beholdningen, i tillegg til vår egen eksisterende beholdning, vil gjøre det mulig for våre kunder å motta den hjelpen de trenger i de kommende månedene frem til relanseringen er planlagt å finne sted i Q1 2023, avslutter Jouvet.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Raskere bilfoliering og bedre resultater med ProSlide-teknikken

Scandraft har begynt å selge den nye Oracal 970 RA+ som har den noe revolusjonerende ProSlide-teknologien. Sign&Print deltok da kundene fikk teste folieringsfilmen.
proslide_9796

Suksess for folieringskonkurranse – og to solgte maskiner

Spandex gjorde mye av seg på årets messe med plass til både å vise frem maskiner og materialer, men også arrangere The Spandex Mystery Wrap Competition. Dette førte til at mye folk samlet seg midt i messehallen.
Spandex 1

Mye action hos Scandraft

Materialleverandøren Scandraft lovet i forkant av Sign, Print & Promotion å gasse på og gjøre seg enda mer synlig i det norske markedet. På messen hadde de en stor og velfylt stand med besøk fra flere av deres største leverandører.
Scandraft 3

UPM stenger papirfabrikk i Tyskland

UPM fortsetter å tilpasse sin papirkapasitet til kundenes etterspørsel og planlegger derfor å stenge papirfabrikken i Ettringen, Tyskland permanent.
upm-ettringen