
Antalis kjøper opp den globale varemerkeporteføljen med design- og premiumpapir fra Arjowiggins.
Oppkjøpet gjelder merkene Conqueror, Curious Collection, Rives, Keaykolour og Pop’Set. Antalis overtar merkevarene fra Arjowiggins Scotland Limited, som historisk sett produserte disse premium- og designerpapirene, men som ble satt under administrasjon i september i år.
– Vi er glade for å kunne tilby en langsiktig fremtid for disse ikoniske merkevarene, forklarer Xavier Jouvet, leder for Antalis Groups forretningsområde Papers i en pressemelding.
Emballasje og trykksaker
Sammen med sin eksisterende merkevare Olin har Antalis også tidligere tilbudt papirporteføljen fra Arjowiggins. De ulike merkene som inngår har historisk blitt brukt av trykkerier, merkeeiere og kreative byråer for produksjon av trykte medier. Alt fra skrivesaker, invitasjoner og brosjyrer til årsrapporter og pakkeløsninger med mer.
Kjøpt omfattende inventar
Antalis har allerede begynt å snakke med leverandører slik at Arjowiggins-porteføljen kan leve videre.
– Vi jobber allerede med å relansere disse merkene med støtte fra utvalgte leverandører for et fornyet sortiment med fokus på høy kvalitet og god service. Parallelt med dette har vi også kjøpt inn et omfattende lager av eksisterende varer fra disse merkene. Denne ekstra beholdningen, i tillegg til vår egen eksisterende beholdning, vil gjøre det mulig for våre kunder å motta den hjelpen de trenger i de kommende månedene frem til relanseringen er planlagt å finne sted i Q1 2023, avslutter Jouvet.