Antalis overtar portefølje med finpapir

PUBLISERT: 9 november 2022
OPPDATERT: 19 desember
Arjowiggins selger sine varemerker til Antalis som tidligere har vært forhandlere av disse. Foto: Antalis

Antalis kjøper opp den globale varemerkeporteføljen med design- og premiumpapir fra Arjowiggins.

Oppkjøpet gjelder merkene Conqueror, Curious Collection, Rives, Keaykolour og Pop’Set. Antalis overtar merkevarene fra Arjowiggins Scotland Limited, som historisk sett produserte disse premium- og designerpapirene, men som ble satt under administrasjon i september i år.

– Vi er glade for å kunne tilby en langsiktig fremtid for disse ikoniske merkevarene, forklarer Xavier Jouvet, leder for Antalis Groups forretningsområde Papers i en pressemelding.

Emballasje og trykksaker

Sammen med sin eksisterende merkevare Olin har Antalis også tidligere tilbudt papirporteføljen fra Arjowiggins. De ulike merkene som inngår har historisk blitt brukt av trykkerier, merkeeiere og kreative byråer for produksjon av trykte medier. Alt fra skrivesaker, invitasjoner og brosjyrer til årsrapporter og pakkeløsninger med mer.

Kjøpt omfattende inventar

Antalis har allerede begynt å snakke med leverandører slik at Arjowiggins-porteføljen kan leve videre.

– Vi jobber allerede med å relansere disse merkene med støtte fra utvalgte leverandører for et fornyet sortiment med fokus på høy kvalitet og god service. Parallelt med dette har vi også kjøpt inn et omfattende lager av eksisterende varer fra disse merkene. Denne ekstra beholdningen, i tillegg til vår egen eksisterende beholdning, vil gjøre det mulig for våre kunder å motta den hjelpen de trenger i de kommende månedene frem til relanseringen er planlagt å finne sted i Q1 2023, avslutter Jouvet.

Les videre

Onlinetrykkeri begynner å selge materialer

Unitedprint, som driver nettrykkeriet Print24, begynner å selge materialer via merket Infowerk. Dette gjelder blant annet papir, plater og kartong.
Toivo

Tekstiler med resirkulert garn fra PET-flasker

Spandex lanserer nyheter fra Berger Textiles, blant annet med resirkulert material, og blir eneleverandør av sortimentet til Bergers tekstiler på det norske markedet. Dette nye samarbeidet skal gi kunder i Norge den tekstilen de trenger fra en lokal leverandør.
Berger Spandex

Spandex lanserer ny folieserie

Spandex introduserer merkevaren AUTO og et produktsortiment som henvender seg til profesjonelle aktører i bilfolieringsbransjen. Det første produktet er en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Sappi stenger europeisk papirfabrikk

Den pågående globale økonomiske nedgangen, med pressede markeder, geopolitisk ustabilitet og svak økonomisk vekst, legger et betydelig press på Sappi, spesielt i Europa, skriver de i en pressemelding.
sappi

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324