«På vei mot bærekraft» er årets tema på Sign, Print & Promotion-messen, det stikkordet tok Spandex med seg og på deres stand vil de blant annet presentere produkter som kan benyttes for bærekraftige løsninger innen både interiør og eksteriør.
Spandex Norges nye daglige leder Trude Vabog Gudbrandsen ser frem til Sign, Print & Promotion-messen, som hun besøker for første gang.
– Ja, det skal bli gøy å møte våre kunder og våre samarbeidspartnere og å se messen fra bransjens ståsted, sier hun og fortsetter:
– Og selvfølgelig gleder de andre i Spandex seg også til å møte kundene våre. De kommer fra hele landet, så det er ikke så ofte vi møter dem ansikt til ansikt.
Firmaet som leverer det meste innen visuell kommunikasjon har tatt i bruk årets tema og vil fokusere på bærekraft i sin stand.
– Jeg tror at hvis en jobber med visuell kommunikasjon slik vi gjør, må vi vise hvordan man kan redusere miljøpåvirkningen og jobbe mer bærekraftig ved hjelp av produktene våre. Det er et krav på mange områder akkurat nå.
– Så ønsker vi å vise frem bredden av produkter som vi nå har som en del av Spandex konsernet. Vi har samarbeidet lenge med kundene våre, men vi har sikkert allikevel produkter folk ikke kjenner til.
Egenproduserte miljøvennlige selvklebende folier
Nylig har de gitt ut sin egen serie med PVC-frie folier, ImagePerfect Evergreen. Med den nye produktserien med print- og skjærefolier har Spandex hatt som mål å holde produktenes klima- og miljøbelastning så lav som mulig, fra folie til emballasje. Og det uten å gå på kompromiss med kvalitet og kostnader.
ImagePerfect Evergreen er 100% PVC-fri og har blant annet endestykker laget av resirkulert papp, vannbasert klebestoff og kommer i biologisk nedbrytbare poser.
– Vi skal selvfølgelig vise ImagePerfect Evergreen og introdusere det til våre kunder, sier Trude Vabog Gudbrandsen.
Men det er ikke det eneste som skjer på standen.
– Vi skal også vise helfoliering, så det blir en bil på standen vår som folieres med Oracal 970 fra Orafol.
Spandex er eksklusiv forhandler av Orafol i Norge. På messen vil de blant annet vise frem deres PVC-frie produkter.
Med fokus på interiør og maskinvare
I tillegg vil Spandex sette stort fokus på interiørfolier fra Cover Styl’. De ser en fordel i å kle om i stedet for å gjøre om.
– I stedet for å bytte ut en dør, eller annet interiør, kan du foliere dem på nytt. Det er mer bærekraftig enn å kjøpe nytt eller pusse opp på annen måte.
Alle som er interessert i å lære mer om det hele kan fordype seg i emnet på Spandex Academy, som starter opp i januar 2023.
– Vi holder kurs her i Larvik men også ute i kundenes lokaler, slik at vi kommer til dem. Det starter med kurs i bilfoliering, og så fortsetter vi med kurs i interiørfolier, sier Trude Vabog Gudbrandsen.
Maskinvare
På messen vil Spandex selvfølgelig også vise hardware som er et viktig segment for bedriften. Med seg på messen har de maskiner fra HP, Roland og Summa.
Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no