Danish Connection presenterer grensesprengende trykksaker

PUBLISERT: 19 desember 2022
OPPDATERT: 16 juni
Alltid fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection er ansvarlig for trykksaksutstillingen. Foto: Roger Stormo

Et stadig tilbakevendende og forfriskende innslag på våre Sign&Print-messer er blide Janne Høgshøj fra Danish Connection som har med seg trykksaker og setter opp utstillinger som er ment å inspirere både trykkerier og kreative sjeler til hva som er mulig å få til. Men mange som har vært innom vet kanskje ikke hva Danish Connection står for, så vi har tatt en prat med Janne for å tilfredstille nysgjerrigheten. 

Fortell kort om foretaket og hva dere tilbyr?
– Danish Connection er et idé- og eventbyrå. Blant kundene er supermerker, designbyråer og trykkerier. Danish Connection lærer trykkerier, reklamebyråer, trykkerikjøpere og designskoler i Skandinavia kunsten å velge riktig papir og hvordan få trykksaker som fungerer. Vi holder workshops i visuell merkevarebygging og kreativ konseptutvikling.

Hvorfor skal de besøkende komme til deres stand?
– På standen ved siden av kafeen kan du se en flott trykkeriutstilling med kreative papirkvaliteter fra papirdesignere og små og store trykkmaterialer fra Superbrands, dyktige grafiske designere, trykkerier og papirprodusenter. Se papirkvaliteter fra Gmund, Fedrigoni og andre produsenter og trykksaker, bøker og emballasje fra blant annet. NASA, Lynggaard Smikker, Olsen Banden, Burning Man og norske trykkere og designere. Du vil få inspirasjon til din neste oppgave og høre om kunsten å velge riktig papir og hvordan du får trykt materiale som fungerer.

Hvilke er de store nyhetene dere viser frem?
– Se nyheter fra papirdesignerne Gmund og Fedrigoni, papir med øl, sølv og hamp og kreative papirkolleksjoner og inspirasjonsmateriale fra 12 designere over hele verden og deres lidenskap for papir som formidler av spennende budskap og visuell identitet.

Hvilke forventninger har du til messen? 
– Jeg ser frem til en spennende og inspirerende messe og besøk av designere, designskoler, trykkerikjøpere og trykkerier som velger papiret med omhu og ønsker å vite om nyheter og muligheter.

Her er noen eksempler på saker som vil være å finne på trykksakutstillingen på den kommende Sign Print&Promotion-messen i februar:

GMUND HAMP Paper

Med Gmund Hanf gir Gmund en uttalelse for økologisk handling. Hamppapir er det bærekraftige alternativet til konvensjonelt papir laget av tre: ressursbesparende, høy kvalitet, holdbart og resirkulerbart. Opptil 100 prosent europeisk hamp brukes i denne kreative papirsensasjonen.
En myk følelse med en vill overflate, design møter natur – og helt lovlig. Bare Gmund kan gjøre det!

FEDRIGONI – Paper Box

Paper Box er den komplette samlingen av alle Fedrigoni-papirer. Det er et viktig verktøy for å gi form til dine kreative ideer og prosjekter.

ANTALIS – The book of 12
Antalis The Book Of 12 – der 12 designere snakker om verdien av papir som medium.

Valget av papir er en kreativ handling. Oppdag intervjuene med 12 internasjonale grafiske designikoner om papirets rolle i en digital alder. I en digital tidsalder vender reklamer mer naturlig til den nye teknologien enn til papir. Fordi de forføres av deres fornyede fornyelse, fordi de er i tidens luft, men også fordi de er en del av kulturen deres. Imidlertid har papiret styrker som ikke er i motsetning til det numeriske, men heller det komplette, det ene med kreftene som det andre ikke gjør.

Se filmen på standen!

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

FlexiPrint og Fespa Norway holder åpent hus

Onsdag 17.april inviterer FlexiPrint i Drammen alle Fespas medlemmer til Åpent Hus, i forbindelse med avvikling av den 63. generalforsamlingen i Fespa Norway.
flexiprint_logga

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik