Danish Connection presenterer grensesprengende trykksaker

PUBLISERT: 19 desember 2022
OPPDATERT: 16 juni
Alltid fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection er ansvarlig for trykksaksutstillingen. Foto: Roger Stormo

Et stadig tilbakevendende og forfriskende innslag på våre Sign&Print-messer er blide Janne Høgshøj fra Danish Connection som har med seg trykksaker og setter opp utstillinger som er ment å inspirere både trykkerier og kreative sjeler til hva som er mulig å få til. Men mange som har vært innom vet kanskje ikke hva Danish Connection står for, så vi har tatt en prat med Janne for å tilfredstille nysgjerrigheten. 

Fortell kort om foretaket og hva dere tilbyr?
– Danish Connection er et idé- og eventbyrå. Blant kundene er supermerker, designbyråer og trykkerier. Danish Connection lærer trykkerier, reklamebyråer, trykkerikjøpere og designskoler i Skandinavia kunsten å velge riktig papir og hvordan få trykksaker som fungerer. Vi holder workshops i visuell merkevarebygging og kreativ konseptutvikling.

Hvorfor skal de besøkende komme til deres stand?
– På standen ved siden av kafeen kan du se en flott trykkeriutstilling med kreative papirkvaliteter fra papirdesignere og små og store trykkmaterialer fra Superbrands, dyktige grafiske designere, trykkerier og papirprodusenter. Se papirkvaliteter fra Gmund, Fedrigoni og andre produsenter og trykksaker, bøker og emballasje fra blant annet. NASA, Lynggaard Smikker, Olsen Banden, Burning Man og norske trykkere og designere. Du vil få inspirasjon til din neste oppgave og høre om kunsten å velge riktig papir og hvordan du får trykt materiale som fungerer.

Hvilke er de store nyhetene dere viser frem?
– Se nyheter fra papirdesignerne Gmund og Fedrigoni, papir med øl, sølv og hamp og kreative papirkolleksjoner og inspirasjonsmateriale fra 12 designere over hele verden og deres lidenskap for papir som formidler av spennende budskap og visuell identitet.

Hvilke forventninger har du til messen? 
– Jeg ser frem til en spennende og inspirerende messe og besøk av designere, designskoler, trykkerikjøpere og trykkerier som velger papiret med omhu og ønsker å vite om nyheter og muligheter.

Her er noen eksempler på saker som vil være å finne på trykksakutstillingen på den kommende Sign Print&Promotion-messen i februar:

GMUND HAMP Paper

Med Gmund Hanf gir Gmund en uttalelse for økologisk handling. Hamppapir er det bærekraftige alternativet til konvensjonelt papir laget av tre: ressursbesparende, høy kvalitet, holdbart og resirkulerbart. Opptil 100 prosent europeisk hamp brukes i denne kreative papirsensasjonen.
En myk følelse med en vill overflate, design møter natur – og helt lovlig. Bare Gmund kan gjøre det!

FEDRIGONI – Paper Box

Paper Box er den komplette samlingen av alle Fedrigoni-papirer. Det er et viktig verktøy for å gi form til dine kreative ideer og prosjekter.

ANTALIS – The book of 12
Antalis The Book Of 12 – der 12 designere snakker om verdien av papir som medium.

Valget av papir er en kreativ handling. Oppdag intervjuene med 12 internasjonale grafiske designikoner om papirets rolle i en digital alder. I en digital tidsalder vender reklamer mer naturlig til den nye teknologien enn til papir. Fordi de forføres av deres fornyede fornyelse, fordi de er i tidens luft, men også fordi de er en del av kulturen deres. Imidlertid har papiret styrker som ikke er i motsetning til det numeriske, men heller det komplette, det ene med kreftene som det andre ikke gjør.

Se filmen på standen!

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324