Danish Connection presenterer grensesprengende trykksaker

PUBLISERT: 19 desember 2022
OPPDATERT: 16 juni
Alltid fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection er ansvarlig for trykksaksutstillingen. Foto: Roger Stormo

Et stadig tilbakevendende og forfriskende innslag på våre Sign&Print-messer er blide Janne Høgshøj fra Danish Connection som har med seg trykksaker og setter opp utstillinger som er ment å inspirere både trykkerier og kreative sjeler til hva som er mulig å få til. Men mange som har vært innom vet kanskje ikke hva Danish Connection står for, så vi har tatt en prat med Janne for å tilfredstille nysgjerrigheten. 

Fortell kort om foretaket og hva dere tilbyr?
– Danish Connection er et idé- og eventbyrå. Blant kundene er supermerker, designbyråer og trykkerier. Danish Connection lærer trykkerier, reklamebyråer, trykkerikjøpere og designskoler i Skandinavia kunsten å velge riktig papir og hvordan få trykksaker som fungerer. Vi holder workshops i visuell merkevarebygging og kreativ konseptutvikling.

Hvorfor skal de besøkende komme til deres stand?
– På standen ved siden av kafeen kan du se en flott trykkeriutstilling med kreative papirkvaliteter fra papirdesignere og små og store trykkmaterialer fra Superbrands, dyktige grafiske designere, trykkerier og papirprodusenter. Se papirkvaliteter fra Gmund, Fedrigoni og andre produsenter og trykksaker, bøker og emballasje fra blant annet. NASA, Lynggaard Smikker, Olsen Banden, Burning Man og norske trykkere og designere. Du vil få inspirasjon til din neste oppgave og høre om kunsten å velge riktig papir og hvordan du får trykt materiale som fungerer.

Hvilke er de store nyhetene dere viser frem?
– Se nyheter fra papirdesignerne Gmund og Fedrigoni, papir med øl, sølv og hamp og kreative papirkolleksjoner og inspirasjonsmateriale fra 12 designere over hele verden og deres lidenskap for papir som formidler av spennende budskap og visuell identitet.

Hvilke forventninger har du til messen? 
– Jeg ser frem til en spennende og inspirerende messe og besøk av designere, designskoler, trykkerikjøpere og trykkerier som velger papiret med omhu og ønsker å vite om nyheter og muligheter.

Her er noen eksempler på saker som vil være å finne på trykksakutstillingen på den kommende Sign Print&Promotion-messen i februar:

GMUND HAMP Paper

Med Gmund Hanf gir Gmund en uttalelse for økologisk handling. Hamppapir er det bærekraftige alternativet til konvensjonelt papir laget av tre: ressursbesparende, høy kvalitet, holdbart og resirkulerbart. Opptil 100 prosent europeisk hamp brukes i denne kreative papirsensasjonen.
En myk følelse med en vill overflate, design møter natur – og helt lovlig. Bare Gmund kan gjøre det!

FEDRIGONI – Paper Box

Paper Box er den komplette samlingen av alle Fedrigoni-papirer. Det er et viktig verktøy for å gi form til dine kreative ideer og prosjekter.

ANTALIS – The book of 12
Antalis The Book Of 12 – der 12 designere snakker om verdien av papir som medium.

Valget av papir er en kreativ handling. Oppdag intervjuene med 12 internasjonale grafiske designikoner om papirets rolle i en digital alder. I en digital tidsalder vender reklamer mer naturlig til den nye teknologien enn til papir. Fordi de forføres av deres fornyede fornyelse, fordi de er i tidens luft, men også fordi de er en del av kulturen deres. Imidlertid har papiret styrker som ikke er i motsetning til det numeriske, men heller det komplette, det ene med kreftene som det andre ikke gjør.

Se filmen på standen!

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Alt for messen på en stand

Messeprodukter het tidligere Smarttelt og skiftet navn etter å ha utvidet sortimentet med produkter for messestand. På Sign, Print & Promotion viser de litt av hva de kan tilby.
Messeprod 3

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2