Regn ut en plan for din produksjon

PUBLISERT: 28 desember 2022
OPPDATERT: 10 januar

Omikai kommer til Sign, Print & Promotion messen med en oppdatert versjon av deres forretningssystem Omikai 2.0. Et verktøy for kostnadsberegning og produksjonsplanlegging.

For de som er nysgjerrige på Omikai, så er de det selskapet som leverer forretningssystemer med fokus på grafisk bransje.

Pontus Maltborg

– Vår styrke ligger i kostnadsberegning og produksjonsplanlegging. Hvor vi i rekordfart kan beregne alt fra komplekse jobber til standardprodukter. Tilbud kan deretter konverteres til bestillinger og planlegges i en planleggingsmotor i rekordfart, sier Pontus Maltborg som er administrerende direktør i selskapet.

Under Sign, Print & Promotion-messen vil de vise frem sin nyeste versjon av Omikai 2.0.

– Den støtter mer komplekse jobber som storformat, foldekartong, display og utskrift på vanskeligere materialer som plast og metall.

For de som vil vite mer, inviterer Pontus Maltborg messedeltakerne til å besøke deres stand.

– Først og fremst for å snakke om virksomheten deres, de unike digitale utfordringene de møter og få en følelse av hvordan Omikai vil kunne passe akkurat deres bedrift.

Hvilke forventninger har du til messen?

– Vi ønsker å kartlegge situasjonen sammen med eksisterende kunder, hilse på fremtidige kunder og inngå flere gode relasjoner, avslutter Pontus Maltborg.

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324