Iøynefallende LED-bokstaver til Norge

PUBLISERT: 11 januar 2023
OPPDATERT: 11 januar
Rune Hansen, daglig leder for EyeCatcher Lysreklame. Privat foto.

EyeCatcher Lysreklame er det norske datterselskapet til den svenske skiltfabrikken Signtronic som har hovedkontor og fabrikk i Jönköping. Fra fabrikken kjøper de LED-bokstaver til kostpris og legger på et lite påslag før de selger dette videre til skiltmakere i Norge.

Hvorfor er det dere man skal handle hos?

– Vi leverer til skiltfirmaer i Norge, og aldri til sluttbrukere, sier daglig leder for Eyecatcher Lysreklame, Rune Hansen.

– Med tanke på ekstremt lave driftskostnader i den norske avdelingen er vi derfor meget konkurransedyktige på pris. Når det gjelder kvalitet, leveringssikkerhet og korte leveringstider er vi helt i toppen av toppen.

Hansen trekker også frem at fraktkostnadene er lavere enn når man handler fra andre land, og at det er en fordel at firmaet korresponderer på norsk. Kommunikasjonsproblemer er ofte årsak til reklamasjoner når man har bestilt fra utlandet, mener Hansen.

Rune Hansen fra EyeCatcher foran jem & fix lokaler i Norge som benytter seg av både dukskilter og profilbokstaver i sin profilering.

Hvorfor bør besøkende komme til standen deres?

– På vår stand vil vi stille ut vårt rikholdige sortiment av skiltprofiler i alle former og farger. Her kan du se på, og kjenne på våre flotte produkter. Alt fra gode gammeldagse avanserte neonskilt til LED-bokstaver og lysskilt i alle former og farger. Vi vil også svare på alle spørsmål som du har i forbindelse med våre produkter, leveringstider, og så videre.

– På messen vil du treffe meg, samt administrerende direktør for Signtronic AB, Filip Olin, svarer Rune Hansen.

Hva er de store nyhetene dere viser?

– Vi vil vise fram våre eksklusive ST-profiler som benyttes når bokstavene blir for små til å kunne produseres på normale måter. De er konstruert på en slik måte at diodene ligger i aluminium. Dette fører til at de får den kjølingen de må ha for ikke å brenne slik som de ofte gjør der diodene ligger innstøpt i plast eller akryl. Vi har stor suksess med dette produktet. Spesielt der skiltene befinner seg innendørs i varme omgivelser.

Hvilke forventninger har du til messen?

– Mine forventninger til messen er at arrangøren klarer å lokke så mange skiltfirmaer til messen som mulig. Ikke bare de som holder til på østlandsområdet, men også de som må reise i flere timer. De fortjener også å se våre flotte produkter og slå av en hyggelig skiltprat med oss.

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324